Obiectivul este atins intr- un cadru organizat pentru descoperirea aptitudinilor fiecarui elev in parte prin folosirea unei aplicatii informatice de consiliere online, adaptata nevoilor grupului tinta. In urma testarii elevilor din grupul tinta, viitorii muncitori vor fi consiliati in cariera sau in alegerea unei profesii. Toate astea, cu scopul diminuarii somajului si reducerea diferentelor dintre cererea si oferta pietei de munca. Proiectul “Skills for Jobs” vine ca o solutie viabila la reducerea ratei somajului tinand cont si de faptul ca grupul tinta al proiectului este format din cel putin 20.000 de elevi ai claselor a noua si a zecea. Totul se bazeaza pe un chestionar denumit generic JVIS (Jackson Vocational Interest Survey), un instrument destinat evaluarii intereselor vocationale creat de Douglas N. Jackson, unul dintre cei mai mari psihometricieni ai psihologiei contemporane. Completarea chestionarului adecvat va oferi fiecarui elev in parte oportunitatea de autocunoastere a intereselor sale profesionale. Astfel, fiecare elev va beneficia de un raport complex, autocunoasterea intereselor profesionale fiind una dintre componentele fundamentale ale cunoasterii vocationale. Pana acum, aproximativ 19.700 de elevi s-au inregistrat in grupul tinta al proiectului (din care peste 2.700 din Maramures) din 110 unitati de invatamant preuniversitare implicate in activitatile proiectului, iar peste 5.700 de elevi au participat deja la actiuni de consiliere si oriemtare scolara si profesionala.