Stiri din Maramures, Romania si de pe Mapamond
  • Acasa
  • DIVERSE
  • SPORT
  • UTILE
  • AUTO
  • TURISM
  • SOCIAL
  • ECONOMIC
  • IT&C
  • ARTA
  • Z24 ** TV
  • ARHIVA
Job Shadow Day

ELEVI DE LICEU, ÎN UMBRA POLIŢIŞTILOR MARAMUREŞENI

Pe parcursul a două zile, respectiv 17 şi 18 noiembrie, peste 50 de liceeni de la Liceul Teoretic „Emil Racoviţă” din municipiul Baia Mare, vor deveni pentru câteva ore umbrele poliţiştilor, în cadrul proiectului ,,Job Shadow Day”.

Elevii au fost întâmpinaţi în această dimineaţă la sediul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Maramureş de către un ofiţer de prevenire, care a subliniat importanţa acestui proiect pentru orientarea în carieră a tinerilor.

După o prezentare cu caracter mai degrabă teoretic şi după un scurt instructaj referitor la regulile care trebuie respectate pe parcursul desfăşurării activităţilor, elevii au fost împărţiţi în echipe care au fost preluate de poliţişti de la Serviciul Rutier, Serviciul Criminalistic, Serviciul de Ordine Publică şi Poliţia Municipiului Baia Mare şi s-au deplasat în teren, unde vor asista la activităţile specifice desfăşurate de poliţişti.

În fapt, activitatea a debutat marţi, 15 noiembrie, când în cadrul Campaniei Naţionale ŞI TU POŢI DEVENI POLIŢIST doi afiţeri din cadrul Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminaliţiţii şi din cadrul Serviciului Resurse Umane le-au prezentat elevilor atât specificul meseriei de poliţist cât şi oferta educaţională şi condiţiile necesare pentru a deveni poliţişti.

Elevii au aflat astfel care sunt principale atribuţii ale poliţiştilor, respectiv protejarea vieţii, integrităţii corporale şi patrimoniului persoanelor iar în cele două zile de practică vor participa la activităţile pe care aceştia le desfăşoară  zilnic pentru păstrarea unui climat de ordine şi siguranţă publică.

Elevii care vor însoţi poliţiştii rutieri vor avea ocazia să vadă procedura prin care este oprit un autovehicul în trafic dar şi modul în care se constată şi se sancţionează o contravenţie la regimul rutier.Celor care vor fi în umbra poliţiştilor criminalişti, le va fi prezentată tehnica şi mijloacele cu care se acţionează pentru descoperirea, ridicarea şi interpretarea urmelor lăsate de răufăcători în câmpul infracţional iar elevii repartizaţi la structura de ordine publică vor însoţit agenţii de siguranţă publică în teren şi vor avea astfel ocazia să cunoască problemele concrete pentru care cetăţenii solicită sprijinul poliţiştilor şi modul în care acestea sunt soluţionate.

Proiectul internaţional ,,Job Shadow Day” oferă elevilor o imagine reală a comunităţii de afaceri şi a locurilor de muncă, îi ajută să-şi identifice interesele, aptitudinile şi modul în care pot să le valorifice pe piaţa muncii şi să găsească mai uşor un răspuns la întrebările „Ce vreau să devin după ce termin şcoala? Unde vreau să lucrez? Care este cel mai potrivit loc de muncă pentru mine?”. Prin participarea la program, elevii petrec câteva ore în „umbra” unui angajat din instituţia pentru care optează, având posibilitatea să înveţe mai multe despre un loc de muncă, competenţele necesare şi responsabilităţile aferente lui.

Print Email
Primar Viceprimar Baia Sprie 2016

Primarul DORIN- VASILE PASCA, un MODEL dovedit de “COMPETENTA, RESPECT si RESPONSABILITATE”

De peste opt ani de zile, primarul Dorin- Vasile Pasca administreaza orasul Baia Sprie din pozitia de prim-gospodar al urbei, Locuitorii orasului Baia Sprie l-au mandatat de trei ori pe Dorin- Vasile Pasca sa ctioneze pentru interesele lor si pentru dezvoltarea orasului Baia Sprie, ultima oara in iunie 2016. “Au trecut opt ani de cand voi mi-ati incredințat sarcina de a conduce acest oraș.Asa cum va spuneam si la finalul primilor patru ani, aceasta perioada a fost pentru mine un prilej continuu de a ma pregati sa fiu mai bun si mai performant in ceea ce fac pentru oras. Pentru unii dintre voi am fost bun, reusind poate sa indeplinesc unele din dorintele pe care le-ati avut, pentru altii am fost rau, nereusind sa ma ridic la nivelul cerintelor, iar pentru restul nu amfost nicicum, pentru ca nu am ajuns inca in zona in care traiesc cu nicio investitie”, declara primarul orasului Baia Sprie, Dorin- Vasile Pasca inaintea alegerilor din iunie a.c.

Modest din fire, Dorin- Vasile Pasca spune ca orice bilant si-ar face, fie el pozitiv sau negativ, ar fi subiectiv si usor de contestat de oricine, inclusiv de catre el. Primarul Pasca recunoaste ca si el si-ar dori, probabil ca multi dintre locuitorii orasului Baia Sprie, ca rezultatele prezentului sa fie cu mult mai bune. Realist, Dorin- Vasile Pasca pune pucntul pe “I” si subliniaza faptul ca “mi-as gasi si circumstante atenuante si argumente serioase pentru ce nu am reusit sa fac dar si acestea ar putea fi cu siguranta puse sub semnul subiectivismului”. Insa, tot el spune clar si raspicat ca “ Am invatat sa avem incredere și speranța ca impreuna putem construi un oraș modern, cu infrastructura de calitate, un oraș viu in care sa-ți fie drag sa traiești”

Indiferent de cine ce-ar spune, orasul Baia Sprie a cunoscut o dezvoltare considerabila in ultimii ani. Primarul Dorin Pasca si echipa sa au reusit sa readuca orasul Baia Sprie pe o linie ascendenta sub aspectul devoltarii comunitatii de la poalele Dealului Minei si sa schimbe statutul acestei localitati dintr- unul minier intr- altul cu puternice accente turistice. Investitii de milioane de euro s-au derulat in ultimii ani in orasul Baia Sprie, proiecte care contribuit la schimbarea, evident in bine, a imaginii orasului vecin cu municipiul resedinta de judet. Nu doar imaginea orasului Baia Sprie s-a schimbat in bine, ci si confortul urban si conditiile de trai urban: s-au reabilitat si modernizat strazi, s-au extins si modernizat retelele de apa si canalizare, s-a rezolvat problema apei potabile prin extinderea surselor de captare si punerea in functiune a statiei de tratare a apei, s-a revitalizat central orasului s.a.m.d. Dintre celelalte realizari ale primarului Dorin- Pasca si echipei sale se numara darea in folosinta a primului Centru Social de Igiena din oras, obiectiv menit sa contribui la cresterea gradului de igina personala in randul categoriilor defavorizate ale populatiei orasului Baia Sprie, in primul rand si cresterea calitatii vietii in randul familiilor modeste, in al doilea rand. Apoi, s-a dat startul lucrarilor la viitorul Centru Social de Zi pentru Copii in apropierea Spitalul Orasenesc, obiectiv care va oferi un real sprijin copiilor cu probleme de convietuire familiala, violenta domestica, exclusiune sociala, precum si celor aflati in saracie. Centrul soial va sigura si activitati after school, precum si servicii de masa calda.

“Actiunile pe care le-am promovat in toti acesti ani au dat si rezultate, reusind astazi sa am o echipa experimentata in domeniul administrativ. Orasul Baia Sprie de astazi este un oras curat, s-a redresat din punct de vedere economic si este unul dintre putinele din tara care nu are nici o datorie. Bugetul de venituri si cheltuieli este unul echilibrat, capabil sa sustina in anii care vin o dezvoltare cu un trend ascendant, cu un ritm de crestere sanatos a tuturor palierelor pe care se sprijina o societate modern: infrastructura, invatamant, cultura, economie si palier social”, sublinia in primavara anului acestuia, in mod elocvent, primarul Dorin – Vasile Pasca.

Ca orice primar si candidat, Dorin- Vasile Pasca a avut si contestatari care spuneau ca el si echipa sa din administartia locala nu au reusit sa faca nimic sau ca lucrurile facute sunt de slaba calitate si, daca ar fi fost ei cei mandatati, toate ar fi fost facute mai bine. Raspunsul lui Dorin- Vasile Pasca a fost unul punctual si foarte bine schitat: “Dezastrul pe care l-au creat ei prin felul in care au condus acest oras zeci de ani nu poate fi reparat intr-un an sau doi sau opt. Furturile pe care le-au gestionat in 15 ani nu pot fi acoperite intr-o zi, Baia Sprie fiind in 2008 in faliment nedeclarat, datoriile orasului depasind 6.900.000 de lei, iar investitiile pe care le putea face Primaria erau ZERO lei. Spre groaza lor, Baia Sprie isi revine incet dar sigur si adevarul despre ei iese la suprafata ajutat si de organele abilitate ale Statului care arata astazi romanilor ale cui slugi preaplecate au fost acesti indivizi, asociati ai hotilor natiunii, hoti care au confiscat Revolutia romana facand ca sangele tinerilor din Decembrie 1989 sa fi fost varsat in van”.

Pe langa investitiile realizate in oras si milioanele de euro atrase prin programe europene, poate cel mai mare castig al ultimilor patru ani ai mandatului trecut de primar al lui Dorin- Vasile Pasca a fosta cela ca ca baisprienii si-au recaștigat increderea și speranța pentru o viața mai buna. Nu intamplator, la alegerile locale din 5 iunie 2016, Dorin- Vasile Pasca si-a castigat increderea baisprienilor si l-au votat pentru un nou mandat de primar. Numai ca noul mandat de primar al lui Dorin- Vasile Pasca se va incheiat in mod subit, in perioada imediat urmatoare. Primarul Dorin- Vasile Pasca urmeaza sa fie suspendat din functie in baza unei sentinte judecatoresti prin care el a fost declarat in conflict de interese. Totul a pornit de la o sesizare facuta la ANI in urma cu opt ani, atunci cand primarul ales Dorin- Vasile Pasca a semnat documentele prin care fratele sau fusese angajat pe post de consilier personal al primarului. "Binevoitorii" primarului nu l-au atentionat pe Dorin- Vasile Pasca asupra faptului ca s-ar putea sa ajunga in conflict de interese din aceasta cauza si, mai mult, un grup de consilieri locali a facut o sesizare la autoritatile in drept. Acum, la circa opt ani de la respectiva sesizare, "carcotasii" primarului pot exulta de fericire caci isi vor vedea visul cu ochii si anume ca Dorin- vasile Pasca sa fie inlaturat de la conducerea Primariei Baia Sprie. Daca prin votul populatiei nu le-a reusit schimbarea, iata ca acest lucru se va produce in urma unei sentinte judecatoresti discutabile in opinia multor persoane avizate. Insa, hotararea fiind definitiva, prefectul judetului Maramures va proceda la suspendarea lui Dorin Vasile Pasca din functia de primar imediat ce va primi documentul cu sentinta in cauza.

 

In atare conditii, orasul va fi condus de un primar interimar pana la organizarea alegerilor anticipate, acesta urmand sa aiba greaua misiune de a continua proiectele primarului Dorin- Vasile Pasca. Un rol in acest sens il vor avea si consilierii locali, indiferent de coloratura politica, caci ei au fost trimisi in Consiliul Local de catre cetateni pentru a le reprezenta interesele si pentru a actiona spre binele orasului Baia Sprie si nicidecum sa se opuna unor investitii locale. 

 

=====================================VA URMA=================================

Print Email
Baiamareunirii2 Copy

Guvernul a aprobat modificarea legislaţiei privind asociaţiile de proprietari şi condominiul

Guvernul a adoptat astăzi, la propunerea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), Legea privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor. Legea propune o nouă abordare a gestiunii locuirii colective, fiind aplicabilă tuturor imobilelor formate din teren cu una sau mai multe construcţii, în care există proprietăţi individuale reprezentate de locuinţe şi/sau spaţii cu altă destinaţie, după caz şi cote-părţi indivize de proprietate comună. Astfel, condominiul este abordat în sensul larg al termenului, fie că este cazul locuinţelor situate în imobile colective, fie că este vorba de locuinţe individuale situate în curţi comune sau alte forme de proprietăţi concret delimitate.

În acest context, sunt stabilite statutul condominiului, condiţiile pentru folosinţa, modificarea şi întreţinerea locuinţei, normele de conduită în cadrul condominiului, sunt clarificate principiile de stabilire a cotelor de proprietate comună asupra imobilului şi a organizării condominiului şi sunt reglementate condiţiile de înfiinţare, organizare şi funcţionare a asociaţiilor de proprietari, precum şi raporturile dintre administraţia publică şi asociaţiile de proprietari.

Prevederile legii vizează:

  • eficientizarea administrării locuinţelor, fie că sunt imobile colective tip bloc, locuinţe situate în curţi comune sau ansambluri rezidenţiale;
  • clarificarea responsabilităţilor şi incompatibilităţilor dintre membrii structurilor de conducere din cadrul asociaţiilor de proprietari;
  • instituirea regulamentului condominiului, în care să se înscrie regulile de comportament şi de folosire a proprietăţii;
  • clarificarea şi eficientizarea relaţiei dintre autorităţile publice şi asociaţiile de proprietari.

Totodată, sunt reglementate aspectele juridice, economice şi tehnice cu privire atât la înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari din cadrul condominiilor cu cel puţin 3 unităţi de proprietate imobiliară, cât şi la administrarea, întreţinerea şi folosirea imobilelor sau grupurilor de imobile din condominii care au în structura lor locuinţe sau spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, aflate în proprietatea a cel puţin 3 persoane fizice sau juridice, fiecare proprietar având o proprietate individuală şi o cotă-parte indiviză din proprietatea comună.

Prin recunoaşterea condominiului în sensul acestei legi, se va îmbunătăţi administrarea imobilelor în care se află mai multe proprietăţi şi, implicit, mai mulţi proprietari, iar aceştia vor fi responsabilizaţi. De asemenea, se doreşte întărirea ideii că proprietatea (proprietari individuali de locuinţe sau spaţii cu altă destinaţie aflaţi în condominiu) impune şi obligaţii, nu numai drepturi, obligaţii legate mai ales de conservarea funcţională a imobilului, de asigurarea unui standard ridicat al calităţii vieţii şi de reducerea consumului şi asigurarea eficienţei energetice.

Legea stabileşte şi principiile de organizare şi funcţionare a condominiului, precum şi regulamentul de funcţionare al acestuia. Proprietarii din condominiu trebuie să încheie un acord scris cu privire la regulile şi condiţiile de folosinţă a părţilor comune ale imobilului şi normele de conduită dintre proprietari, numit regulament al condominiului.

De asemenea, legea:

  • introduce obligativitatea constituirii de către asociaţiile de proprietari a fondului de reparaţii anual, precum şi a fondului de rulment;
  • întăreşte cadrul normativ pentru angajarea de către asociaţiile de proprietari a persoanelor fizice autorizate sau persoanelor juridice cu obiect de activitate administrarea condominiilor, înfiinţate potrivit prevederilor legale în vigoare;
  • detaliază şi clarifică atribuţiile administratorului, ale preşedintelui, ale comitetului executiv, ale cenzorilor, tipul de relaţii dintre aceştia, precum şi procedurile de aprobare a deciziilor privind realizarea lucrărilor de reabilitare a imobilului şi de limitare a consumului energetic;
  • introduce obligativitatea ca lucrările de reabilitare pentru imobilele de locuinţe având mai multe tronsoane/scări să se facă unitar, şi nu pe segmente de clădire; în cazul condominiilor de tipul imobilelor colective multietajate, modificarea aspectului faţadei se poate face numai în mod unitar pe întreg condominiul, indiferent de  numărul asociaţiilor de proprietari constituite pe scări sau tronsoane, în baza unei documentaţii tehnice elaborate în condiţiile legii, de către arhitecţi cu drept de semnătură şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, regimul monumentelor istorice şi al zonelor protejate, reabilitare termică pentru creşterea performanţei energetice a clădirilor şi reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei acestora pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor;
  • introduce dreptul de preempţiune la preţ egal al autorităţilor administraţiei publice locale asupra locuinţelor executate silit pentru recuperarea datoriilor proprietarilor la cotele de contribuţie la cheltuielile asociaţiei; aceste locuinţe vor fi folosite ulterior numai ca locuinţe sociale, proprietarii executaţi silit având prioritate la repartizarea acestora, numai dacă îndeplinesc condiţiile stabilite pentru accesul la locuinţele sociale;
  • detaliază modalităţile şi procedurile cu privire la furnizarea şi contractarea serviciilor de utilităţi publice în condominii (modalitatea de facturare în comun la nivel de asociaţie de proprietari sau de facturare individuală la nivel de proprietar, convenţiile de facturare individuală, contractele individuale de furnizare/prestare a serviciilor de utilităţi publice), precum şi modalităţile şi procedurile de contractare şi facturare a serviciilor de utilăţi publice în ansamblurile rezidenţiale.

* * *

Legea privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor abrogă Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, în contextul noii abordări a condominiului. Până în prezent, reglementările vizând condominiul se refereau doar la imobile colective – blocuri de locuinţe şi ofereau cadrul organizării asociaţiilor de proprietari şi principiile de administrare a acestor imobile colective.

În vederea realizării într-un termen scurt a tuturor obiectivelor vizând domeniul locuirii şi al construcţiei de locuinţe, în concordanţă cu reglementările proiectului de lege prezentat, MDRAP a utilizat o serie de studii şi documentaţii necesare pentru fundamentarea şi elaborarea actelor normative, a documentelor strategice din domeniu şi a metodologiilor de punere în aplicare şi evaluare a prevederilor legale. Proiectul legislativ a rezultat în urma unei ample lucrări de analiză şi sinteză a reglementărilor specifice domeniului, realizat de specialiştii direcţiilor de specialitate din cadrul MDRAP.

Proiectul de lege a beneficiat de consultarea populaţiei, a reprezentanţilor asociaţiilor de proprietari, a structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale.

Print Email
Baiamaretraian Copy

Alte opt blocuri din Baia Mare vor fi termic reabilitate din fonduri europene

Intruniti in sedinta extraordinara a Consiliului Local Baia Mare, alesii baimareni au aprobat opt proiecte de hotarare privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru tot atatea obiective de investitie ce vizeaza cresterea eficientei energetice a blocurilor de locuinte din municipiul resedinta de judet. In discutie se afla opt proiecte de reabilitare termica, ce vor fi depuse spre finantare din fonduri europene, blocurile in discutie fiind urmatoarele imobilele: Ciprian Porumbescu nr.2, b-dul Bucuresti nr.8-scarile A+B+C, b-dul Unirii nr. 6- scara D, Agriculturii nr. 10. Avram Iancu nr. 17. b-dul Traian nr. 6, b-dul Republicii nr. 52;  b-dul Independentei nr. 20, b-dul Decebal nr. 14. Valoarea totala a celor opt proiecte de reabilitare termica se ridica la 12 milioane de lei. Conform procedurilor, asociatiile de locatari vor trebui sa contribuie cu 25% din sume, autoritatile baimarene cu 15%, pentru ca restul banilor sa provina din fonduri europene.

Print Email
Oameni Pe Strada Copy 1 Copy

Strategia naționala pentru promovarea imbatranirii active si protectia persoanelor varstnice

       

            Guvernul a aprobat Planul operațional 2016-2020 vizând implementarea Strategiei naționale până în 2020 pentru promovarea îmbătrânirii active și protecția persoanelor vârstnice, care înlocuiește Planul strategic de acțiuni pentru implementarea strategiei menționate pentru perioada 2015-2020. De asemenea, strategia a fost completată cu o anexă suplimentară care detaliază mecanismul de monitorizare și evaluare a implementării Strategiei naționale și a Planului operațional pentru perioada 2016-2020.

          Planul operațional menține toate obiectivele generale, obiectivele specifice și direcțiile de acțiune prevăzute în Planul strategic de acțiuni, însă într-o formă mult mai elaborată și cu precizarea măsurilor specifice, a rezultatelor, indicatorilor de rezultat, a instituțiilor responsabile, surselor de finanțare și a termenelor vizate. Aceste acțiuni sunt corelate cu măsurile incluse în Pachetul integrat pentru combaterea sărăciei lansat de Guvern. Este prevăzută, de asemenea, modificarea legislației din domeniile asistenței sociale, ocupării forței de muncă, pensiilor și asigurărilor sociale și sănătății, astfel încât să poată fi îndeplinite obiectivele strategiei naționale, și anume, asigurarea condițiilor pentru o viață mai lungă și mai sănătoasă, creșterea nivelului de ocupare a forței de muncă la vârste mai înaintate, creșterea participării sociale active și demne a persoanelor vârstnice, scăderea dependenței persoanelor vârstnice și îmbunătățirea serviciilor de îngrijire de lungă durată.

          Concret, în materie de creștere a calității vieții persoanelor vârstnice și protecție socială, Guvernul își propune instituirea unui program de sprijin pentru populația vârstnică lipsită de venituri, în special din mediul rural, crearea unui sistem informatic integrat cu indicatori statistici privind persoanele cu risc ridicat de pensionare anticipată sau cu stagiu incomplet de cotizare, precum și introducerea consilierii pre-pensionare oferită prin compartimente înființate în cadrul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP) și al structurilor teritoriale. Planul operațional prevede o serie de măsuri și pentru facilitarea accesului populației vârstnice la programele de sănătate publică, creșterea numărului de medici rezidenți specializați în geriatrie și recrutarea acestora în sistemul public de sănătate, promovarea unui stil de viață sănătos, stimularea incluziunii sociale a persoanelor vârstnice și creșterea accesului lor la servicii de bază în comunitate, în acest sens fiind vizată inclusiv facilitarea mobilității personale prin adaptarea infrastructurilor de transport în comun și la nevoile persoanelor care suferă de limitări funcționale. Sunt avute în vedere și persoanele vârstnice care se confruntă cu cel mai mare risc de singurătate, excluziune socială și/sau depresie și facilitarea accesului acestora la servicii, crearea unui sistem unificat de îngrijire de lungă durată (ÎLD) cu accent pe zonele rurale și izolate și comunitățile marginalizate, prevenirea și pedepsirea abuzurilor asupra persoanelor vârstnice, dar și o informare mai bună privind accesul la consiliere și la serviciile sociale disponibile. În acest scop, este prevăzută înființarea până în 2020 a cel puțin 20 de linii telefonice de urgență funcționale 24 de ore din 24.

          Nu în ultimul rând,  actul normativ prevede elaborarea unor politici și programe la nivel de județe în domeniul îmbătrânirii active, prin care persoanele din această categorie de vârstă să fie implicate în activități culturale, sociale și sportive. Executivul are în vedere creșterea nivelului de ocupare a forței de muncă la vârste mai înaintate, integrarea programelor de voluntariat în politicile de resurse umane din instituțiile publice și dezvoltarea a cel puțin 3 programe naționale de atragere a voluntarilor persoane publice în instituțiile publice, stimularea angajatorilor pentru încadrarea în muncă a persoanelor vârstnice, furnizarea de servicii de consiliere și orientare profesională sau mediere și organizarea de programe de formare profesională pentru această categorie de persoane (minimum 42 de programe de formare/an, cel puțin 1 pe județ). Astfel, Guvernul preconizează ca până în 2020, minimum 20% din totalul voluntarilor angrenați în programele și proiectele implementate în instituțiile publice să fie din categoria persoanelor vârstnice. De asemenea, ca măsură de stimulare a întreprinderilor sociale de a angaja persoane vârstnice, actul normativ prevede subvenționarea a 10% din salariul lunar, pe o perioadă de 1 an (raportat la câștigul salarial mediu brut pe economie în 2015, potrivit INS).

          De menționat că prin acest act normativ este prevăzută realizarea unui studiu care să evidențieze oportunitatea adoptării de către România și a colectării de date la nivel local în vederea calculării indicelui Îmbătrânirii Active (Active Aging Index) elaborat în 2012 la nivel european în contextul Anului European al Îmbătrânirii Active și Solidarității între Generații.

          Pentru implementarea măsurilor prevăzute cheltuielile vor fi distribuite conform cheltuielilor calculate aferente bugetului alocat Ministerului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice (MMFPSPV), precum și cu încadrarea în bugetele alocate celorlalte ministere și instituții ale administrației publice centrale și locale cu atribuții în implementarea respectivelor măsuri. Sumele ce vor depăși bugetarea alocată vor putea fi accesate prin fondurile europene aferente perioadei de programare 2014-2020, pentru proiectele eligibile în cadrul Programelor Operaționale ale României aprobate de către Comisia Europeană. Pentru asigurarea de resurse financiare, umane și materiale suficiente pentru dezvoltarea sistemului de lungă durată (ÎLD), va fi instituit un mecanism pentru alocare echitabilă a transferurilor de la bugetul de stat către bugetele locale, pe baza numărului de locuitori cu vârsta de peste 65 de ani dintr-un județ/localitate.

Print Email
Spitalul Judetean Bm

Ministerul Sănătății adoptă măsuri pentru profesionalizarea managementului de spital

Guvernul a adoptat astăzi Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, care aduce schimbări importante în privința selectării managerilor unităților sanitare publice, prin eliminarea restricțiilor privind participarea la concurs și deschiderea competiției în selectarea celor mai competenți directori.

Prin această ordonanță de urgență se lărgeşte sfera persoanelor care pot ocupa această funcţie. De acum, selecția managerilor se poate face și din rândul altor categorii de specialişti cu experienţă şi abilităţi de conducere dovedite. Până în acest moment, exista obligaţia managerilor din spitalele clinice de a fi cadru universitar sau medic primar. Această măsură îngrădea în mod nejustificat accesul la această funcţie, cu consecinţe negative în procesul de selecţie pentru ocuparea acestei funcţii şi în desfășurarea activității de management.

Pentru a asigura o conducere cât mai profesionistă a spitalelor, au fost extinse și incompatibilitățile pentru manager şi ceilalţi membri ai comitetului director (director medical, director financiar-contabil şi,  în spitalele cu peste 400 de paturi, directorul de îngrijiri). Astfel, aceste funcții devin incompatibile cu cele de conducere, administrare şi control la nivelul partidelor politice sau al societăţilor comerciale.

De asemenea, este extins conflictul de interese pentru persoanele din conducerea spitalelor şi cu:

  • deţinerea de către soţul/soţia, rudele ori afinii până la gradul al IV-lea inclusiv ai managerului, a funcţiei de membru în comitetul director, şef de secţie, laborator sau serviciu medical sau a unei alte funcţii de conducere, inclusiv de natură administrativă, în cadrul spitalului la care persoana în cauză exercită funcţia de manager;
  • alte situaţii în care managerul, soţul/soţia, rudele ori afinii managerului până la gradul al IV-lea inclusiv au un interes de natură patrimonială care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a funcţiei de manager.

În plus, un manager sau membrii comitetului director nu vor avea voie să primească finanțare pentru activităţile didactice sau de cercetare ştiinţifică din partea furnizorilor de bunuri şi servicii ai spitalului. O eventuală finanţare ar putea afecta exercitarea funcţiei de manager în condiţii de imparţialitate, existând riscul avantajării sub diverse forme a respectivilor furnizori în relaţia cu spitalul.

Pentru șefii de secții vor fi organizate concursuri, deoarece aceasta reprezintă metoda cea mai obiectivă şi transparentă pentru desemnarea celei mai potrivite persoane pentru ocuparea acestor funcţii.

Potrivit actului normativ, condițiile de exercitare a activităților de manager vor fi stabilite prin ordin al ministrului sănătății și prin contractul de management.

Print Email
Reabilitare Strazi Targu Lapus

In primavara viitoare, in Targu Lapus se vor reface toate drumurile afectate de lucrarile de apa- canal

In orasul Targu Lapus, lucrarile de extindere si modernizare a retelelor de apa si canalizare nu s-au incheiat inca. Viceprimarul Vasile Kraus spera ca acestea sa fie ffinalizate pana la sfarsitul anului 2016 pentru ca in primavara anului viitor sa se poata reface drumurile afectate. Este vorba despre un plan de refacere si netezire a strazilor afectate de lucrarile de santier cu retelele de apa si canalizare. Edilii orasului Tragu Lapus dau asigurari ca toate strazile si trotuarele afectate de lucrarile respective urmeaza sa fie reabilitate o data ce se va iesi din iarna care bate la usa. 

Print Email
Oameni Pe Strada Copy 1 Copy

Statut special pentru funcţia publică specifică de inspector social

Guvernul a adoptat, în ședința de ieri, Ordonanța de Urgență pentru aprobarea Statutului special al funcţiei publice specifice de inspector social şi pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Statutul special al funcției publice specifice de inspector social presupune introducerea unor prerogative în exercitarea atribuțiilor de serviciu care să-i confere acestuia autoritate de stat, pentru a îmbunătăţi în acest fel activitatea de control, evaluare, monitorizare şi investigare socială a Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi a structurilor sale teritoriale, având ca efect diminuarea prejudiciilor materiale și financiare aduse statului, precum și acordarea beneficiilor sociale persoanelor îndreptățite să le primească.

Actul normativ aprobat introduce și noi atribuții pentru inspecția socială, stabilește un set de sancțiuni referitoare la beneficiile de asistență socială și clarifică atribuțiile serviciilor publice de asistență socială în ceea ce privește acordarea și administrarea beneficiilor și a serviciilor.

Agenţia este unica instituţie de control care verifică respectarea drepturilor sociale ale cetăţenilor, iar funcţia de inspector social trebuie exercitată de persoane ale căror cunoştinţe (polivalente şi pluridisciplinare) şi experienţă profesională, dobândite prin pregătire continuă, le asigură competenţa necesară exercitării atribuţiilor stabilite pentru îndeplinirea misiunilor de inspecţie.

Inspectorii sociali dețin o funcție esențială în combaterea erorilor, fraudelor și corupției în sistemul național de protecție socială, iar noul statut asigură o mai mare vizibilitate a activității de control. De asemenea, sunt prevăzute măsuri care să descurajeze intenția de eludare a legii cu scopul de a acorda sau de a primi beneficii sociale necuvenite.

Totodată, actul normativ prevede o serie de drepturi și obligații specifice ale inspectorului social, cu scopul de a stopa migrarea specialiștilor către alte instituții cu recunoaștere socială și profesională, dar și pentru asigurarea obiectivității în misiunile efectuate.

Funcţia de inspector social face parte din categoria funcţiilor publice specifice cu statut special şi cuprinde ansamblul atribuţiilor şi responsabilităţilor specifice misiunii de inspecţie, respectiv control, evaluare, monitorizare, precum şi activități de investigare socială în domeniul protecției sociale, conform prevederilor legale. 

Exercitarea atribuţiilor de serviciu se realizează numai în baza legitimaţiei, insignei şi a ordinului de deplasare semnat de către conducătorul instituţiei centrale şi/sau teritoriale, cu consemnarea misiunii de inspecţie în Registrul Unic de Control al entităţii inspectate.

          Inspectorul social beneficiază de stabilitate în funcţie şi de protecţia legii, fiind apărat de orice ingerinţă de natură să îi influenţeze libertatea de execuţie, de apreciere şi de decizie sau de alte influenţe care pot îngrădi realizarea misiunii de inspecţie sau, după caz, a activității de investigare socială.

          Inspectorul social  are dreptul să aibă acces liber, permanent în sediul oricărei entități care desfășoară activități în domeniul protecției sociale, precum și în a celor care stabilesc modul de încadrare în grad și tip de handicap, în grad de invaliditate sau în grad de dependență.

Misiunile de inspecţie şi activitatea de investigare socială se vor putea desfăşura şi în afara orelor de program, în zilele de sâmbătă şi duminică sau în zilele de sărbătoare legală, în funcţie de specificul activităţii entităţii supuse controlului şi/sau de programul de lucru al acesteia, la solicitarea conducătorului instituției.

Ținând cont de migrația externă a forței de muncă și de evenimentele de natură economică sau socială ce pot să apară în cadrul comunităților de români din afara granițelor, inspectorii sociali primesc în premieră competențe de evaluare a cazurilor sociale cu care se confruntă comunitățile românești de peste hotare. În acest fel, statul român va fi la curent cu privire la situația cetățenilor săi din străinătate și va putea adopta măsuri relevante, de prevenire și control, cu respectarea jurisdicției internaționale și a acordurilor bilaterale.

Activitatea inspectorului social implică verificarea modului de acordare a beneficiilor de asistență socială, pentru cele aproximativ 6 milioane de plăți lunare efectuate  de ANPIS, dar și asigurarea calității serviciilor sociale, prin controalele efectuate la nivelul celor aproximativ 3.000 de furnizori, respectiv peste 7.000 de servicii sociale publice și private.

Actul normativ introduce un sistem unitar de sancționare a neregulilor identificate, până în prezent acest lucru fiind realizat în mod fragmentat și diferențiat, deoarece sancțiunile erau stabilite neunitar de fiecare lege specială în parte. OUG stabilește că pentru aceeași încălcare a legii se va aplica aceeași sancțiune, indiferent unde se înregistrează aceasta sau despre ce beneficiu este vorba.

Informații suplimentare:

ANPIS, prin agențiile teritoriale face plăți anuale de 11.5 miliarde lei pentru mai mult de 5,5 milioane de persoane, având un număr total de 330 de inspectori sociali la nivel național. Misiunea lor este de a verifica și serviciile sociale, nu doar plățile acordate.

În anul 2015, ANPIS a plătit 1.6 miliarde de lei pentru acordarea Venitului minim garantat (673.411.053 lei), a alocației pentru susținerea familiei (535.518.000 lei) și a ajutorului de încălzire (197.784.075).

ANPIS nu are capacitatea să verifice toate drepturile acordate, verificările de până acum fiind făcute prin încrucișarea bazelor de date deținute de alte instuții (ANOFM, ANAF, CNPP, Evidența Populației), dar și pe teren prin verificarea suspiciunilor rezultate din suprapunerea bazelor de date.

În anul 2015, în urma controalelor efectuate s-a constatat că s-au acordat drepturi necuvenite în cuantum de 33,5 milioane lei, iar pentru 26,4 milioane lei au fost emise deja decizii de impunere. De asemenea, au fost aplicate 350 de sancțiuni contravenționale în valoare totală de 154.500 lei.

Din verificările făcute pe dosarele de acordare a Venitului Minim Garantat cu suspiciuni, în anul 2015 au fost confirmate 11% din eșantionul verificat, în 2014 – 47% din eșantionul verificat, iar în 2013 – 29%.

Județele cu cele mai multe confirmări de cazuri de plăți necuvenite sunt: Dolj (41%), Teleorman (26%) și Argeș (25%). Județele în care nu au existat confirmări privind acodarea nelegală a VMG au fost: Vrancea, Satu Mare și Bihor.

La alocația pentru susținerea familiei, din totalul suspiciunilor verificate, în 2015, s-au confirmat 11% din cazuri, în 2014 – 41%, iar în 2013 – 42%. Județele cu cele mai multe confirmări de plăți nelegale au fost: Gorj (96%), Brașov (93%), Călărași (91%), Teleorman și Bacău (câte 88%). Județele cu cele mai puține cazuri confirmate sunt: Mureș (7%), Bihor (5%) și Sibiu (0%).

În anul 2013 s-au constituit debite în valoare de 23.679.868 lei, iar în anul 2014 – 9.875.799 lei.

Print Email
Oameni Pe Strada Copy 1 Copy

Noi reglementări pentru prevenirea și combaterea migrației ilegale

Echipe din cadrul instituțiilor de frontieră din România și Ucraina vor coopera pentru realizarea patrulării comune la granița dintre cele două state în vederea creșterii nivelului de supraveghere a frontierei de stat comune pentru combaterea trecerilor ilegale a frontierei de stat comună în scop de contrabandă și migrație.

 În acest sens, Executivul a aprobat proiectul de lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Cabinetul de Miniștri al Ucrainei privind patrularea comună la frontiera de stat româno-ucraineană, semnat la București, la 21 aprilie 2016, precum și hotărârea pentru aprobarea Protocolului între Ministerul Afacerilor Interne din România, prin Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, și Administrația Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei, semnat la 31 mai 2016, la Sucevița, pentru punerea în aplicare a acestui Acord.

Protocolul are un conținut preponderent tehnic și reglementează o serie de aspecte precum:

  • stabilirea condițiilor detaliate privind organizarea și desfășurarea activităților de patrulare comună;
  • conținutul solicitării privind organizarea patrulării comune;
  • detalierea concretă a realizării patrulării în comun;
  • stabilirea modelelor de întocmire, de realizare a instructajului și de raportare a rezultatelor patrulării.

Patrularea comună se desfășoară în limitele zonelor de responsabilitate ale structurilor de frontieră ale Inspectoratelor Teritoriale ale Poliției de Frontieră Române și Gărzii de Coastă din cadrul Poliției de Frontieră Române sau ale Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei, în funcție de situația la frontiera de stat și de regulă, în apropierea frontierei de stat comune.

Patrularea comună vizează:

  • asigurarea controlului respectării regimului juridic al frontierei de stat comune în scopul prevenirii ilegale a frontierei de stat de către persoane, mijloace de transport și mărfuri în afara punctelor de trecere a frontierei de stat;
  • prevenirea și combaterea migrației ilegale și a infracțiunilor conexe acesteia
  • descoperirea și reținerea persoanelor care au trecut sau au încercat să treacă frontiera de stat ilegal, a celor implicate în racolarea, îndrumarea sau călăuzirea unei sau mai multor persoane în scopul trecerii frauduloase a frontierei de stat, precum și organizarea acestor activități;
  • verificarea persoanelor și a mijloacelor de transport care se află în zona de competență;
  • supravegherea în teren a zonelor care pot fi utilizate pentru 3 trecerea ilegală a frontierei de stat;
  • schimb de experiență în domeniul asigurării supravegherii frontierei de stat.

Informații suplimentare

Patrularea în comun reprezintă un mod de cooperare care răspunde practicilor și recomandărilor Schengen. Potrivit Catalogului Schengen al Uniunii Europene – Controlul la frontiere externe, readmisia și extrădarea, „îmbunătățirea securității frontierelor ar trebui să reprezinte obiectivul cooperării cu țările terțe învecinate”. De asemenea, Catalogul Schengen al Uniunii Europene prevede, ca bună practică, efectuarea de „patrule comune/mixte cu autoritățile competente din țara terță învecinată”. 

Print Email
Politia Moto Copy

Maramureseni cercetati pentru comiterea de infractiuni la regimul circulatiei rutiere

          Poliţiştii acţionează constant atât pentru prevenirea şi combaterea accidentelor rutiere cât şi pentru identificarea persoanelor care pun în pericol siguranţa traficului prin nerespectarea regulilor privind circulaţia pe drumurile publice. Astfel, ieri, 14 noiembrie, au fost depistaţi în trafic doi bărbaţi în timp ce conduceau autoturisme, unul se afla sub influenţa băuturilor alcoolice iar celălalt avea suspendat dreptul de a conduce.

În cadrul activităţilor desfăşurate pentru siguranţa rutieră pe raza municipiului Baia Mare, poliţiştii au oprit pentru control un autoturism care se deplasa pe bulevardul Traian din municipiu. La volanul autoturismului a fost identificat un băimărean în vârstă de 48 de ani. Acesta a fost testat cu aparatul etilotest şi s-a

constatat că avea o concentraţie mare de alcool pur în aerul expirat. Şoferul a fost condus la spital pentru recoltarea de probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei.

          O altă infracţiune rutieră a fost constatată de poliţiştii din Şomcuta Mare. Aceştia au identificat în localitatea Mogoşeşti un bărbat care conducea un autoturism chiar dacă avea suspendat dreptul de a conduce.

         

În ambele cazuri poliţiştii au întocmit dosare penale şi continuă cercetările sub aspectul comiterii de infracţiuni la regimul circulaţiei pe drumurile publice.

Print Email

Page 58 of 62

  • Start
  • Prev
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • Next
  • End
Fara contrabanda
Aradi-Vendeghaz
Popasul
Popasul II
eonmyline
BANNER VITAL1
rentsilvania
baner- vital
rentsilvania

Copyright © 2016 - 2024 ZIUA24.RO. Toate drepturile rezervate

Contact information: ziua24@gmail.com.

Informaţiile publicate pe site-ul ZIUA24.RO pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.