Stiri din Maramures, Romania si de pe Mapamond
  • Acasa
  • DIVERSE
  • SPORT
  • UTILE
  • AUTO
  • TURISM
  • SOCIAL
  • ECONOMIC
  • IT&C
  • ARTA
  • Z24 ** TV
  • ARHIVA
Scoala De Vara Adcamp1

Plan de promovare turistica si culturala a Tarii Lapusului in Japonia si China

Universitatea Meisei, Universitatea Transilvania si Primaria Targu Lapus vor organiza, in perioada 28 august- 6 septembrie 2016, Scoala de vara  “TRANSILVANIA ADCAMP 2016”

SCURTA DESCRIERE A PROIECTULUI

TRANSILVANIA ADCAMP 2016 este un proiect adresat studentilor din Universitatea Transilvania din Brasov si din cadrul unor universitati partenere, care porneste de la ideea dezvoltarii unor abilitati practice de comunicare si de lucru in echipa. Dezvoltarea acestor abilitati se va face prin realizarea educarii intensive si prin aplicarea unor cunostinte practice dobandite pe parcursul unui proiect, care se concretizeaza in crearea unui plan de promovare a unei destinatii turistice din Romania pe o piata externa.

Destinatia turistica pe care se va exersa crearea  unui plan de comunicare adresat potentialilor turisti din Japonia si China este Tara Lapusului.

Lectori in cadrul acestei scoli de vara vor fi cadre didactice de la Universitatea Transilvania, Universitatea Meisei, profesionisti care lucreaza la prestigioase agentii de publicitate din Bucuresti, ziaristi si bloggeri din domeniul turismului.In timpul celor 6 zile de proiect, participantii vor imbina asistarea la prezentari si workshopuri din diverse domenii precum Comunicarea de Marketing, Sociologie, Comunicare vizuala, Marketing Digital si Turism, cu experimentarea activa a vietii cotidiene din satele din Tara Lapusului. Participantii si lectorii din cadrul TRANSILVANIA ADCAMP 2016 vor avea ocazia sa ia parte la numeroase schimburi interculturale, intergeneraionale si de descoperire a bogatului patrimoniu natural, istoric si imaterial al Tarii Lapusului. Datele culese pe parcursul desfasurarii acestui proiect vor fi folosite in cercetarea stiintifica si publicarea rezultatelor in reviste academice de prestigiu.

OBIECTIVE

Transferul de cunostinte si bune practici de la cadre didactice si specialisti in domeniul comunicarii si publicitatii prin aplicarea lor in situatii de comunicare reala. Realizarea unui pachet de propuneri de promovare a obiectivelor turistice si de patrimoniu natural si cultural din Tara Lapusului. Realizarea de cercetari legate de practica promovarii si valorificarii patrimoniului cultural si natural al Tarii Lapusului, cu potential de atragere a turistilor dintr-o piata noua, dar insemnata prin numarul de turisti si potentialul financiar (Japonia).

 

PROGRAM TRANSILVANIA ADCAMP 2016

28.08 Sosirea participanilor in Brasov

29.08 Brasov - Tg. Lapus si scurta vizita la Sighisoara

30.08 – 04.09 Seminarii zilnice si culegerea datelor din satele din ara Lapusului

5.09 Tg. Lapus - Brasov si scurta vizita in Bistria

6.09 Plecarea din Brasov

 

PREZENTARE TARA LAPUSULUI

Transferul de cunostinte si bune practici de la cadre didactice si specialisti in domeniul comunicarii si publicitatii prin aplicarea lor in situatii de comunicare reala. Realizarea unui pachet de propuneri de promovare a obiectivelor turistice si de patrimoniu natural si cultural din Tara Lapusului. Realizarea de cercetari legate de practica promovarii si valorificarii patrimoniului cultural si natural al Tarii Lapusului, cu potential de atragere a turistilor dintr-o piata noua, dar insemnata prin numarul de turisti si potentialul financiar (Japonia).

 

Tematica si modul de desfasurare a proiectului

Cerinte pentru participantii la proiect: Studenti cu abilitati si cunostinte minime de filmare, editare foto-video si webdesign.

Participantii vor fi organizati in echipe de lucru multiculturale, ce vor avea sarcina sa pregateasca o serie de texte si imagini (foto si video) pentru realizarea unui plan de promovare a Tarii Lapusului in Japonia. Vor fi create cinci echipe de lucru, echilibrate din punct de vedere al competentelor si al distributiei pe nationalitati, care vor fi orientate catre cinci teme distincte de promovare a Tarii Lapusului:

-Traditii, folclor si port popular.

-Biserici de lemn si istoria locurilor.

-Gastronomie.

-Mestesuguri si munca campului in satele din Tara Lapusului.

-Frumusetea si bogatia patrimoniului natural.

 

TEMATICA SI MODUL DE DESFASURARE A PROIECTULUI

Tematica seminariilor care vor fi organizate:

•Interpretarea patrimoniului cultural intangibil

•Promovarea destinatiilor turistice

•Principiile webdesignului

• Filmare si editare video

• Introducere in fotografia digitala

• Tehnici de scriere creativa a textelor publicitare

• Marketing Digital

• Gamified Experience in Tourism

• Sociologie si etnografie vizuala

• Antropologie cultural

 

Livrabile ale proiectului de promovare a Tarii Lapusului in Japonia

 

• O pagina de facebook in limba japoneza

• Un scurt film de prezentare a Tarii Lapusului (8-12 minute)

narat in limbile japoneza si chineza si subtitrare in romana si engleza.

• Website / blog

Print Email
Ocna Sugatag Indicator

Perspective bune pentru ca Ocna Sugatag sa devina statiune baneoclimaterica de interes national

Ocna Sugatag primeste, astazi, vizita unei delegatii la nivel inalt, cu membri ai ministerului turismului si ai Institutul National de Recuperare, Medicina Fizica si Balneoclinatologie (INRMFB). Scopul vizitei il constituie analiza documentatiei care va sta la baza acordarii statutului de statiune balneoclimaterica pentru Ocna Sugatag. De asemenea, oaspetii Maramuresului vor efectua vizite pe teren pentru verificarea cerintelor necesare pentru acordarea respectivului statut. Ocna Sugatag pare sa intruneasca, la aceasta data, conditiile cerute pentru atribuirea statutului de statiune balneoclimaterica. In principiu, trei sunt cerintele de baza: sa existe statie meteo, centru de permanenta si o baza de tratament. Potrivit primarului Mihai Ivaszuk, in termen de 50 de zile ar trebui sa se depuna documentatia adecvata pentru adoptarea Hotararii de Guvern privind acordarae statutului de statiune balneoclimaterica de interes national pentru Ocna Sugatag,  ce are deja statutul de statiune turistica de interes local si beneficiaza de un potential balneoclimetric deosebit. In atare conditii, organismele abilitate pot foarte usor sa acorde statutul de statiune balneoclimaterica. Avand un asemenea statut, Ocna Sugatag ar putea accesa fonduri europene de pana la 5 milioane de euro gratie oportunitatilor oferite de una dintre axele prioritare ale Programului Operational Regional. Concret, Ocna Sugatag ar putea atarge o finantare de 5 milioane de euro pentru lucrari de reabilitare a infrastructurii rutiere si a iluminatului public, pentru amenajarea de spatii verzi, trotuare si piste pentr biciclisti s.a.m.d. Demersurile in acest sens au fost initiate de catre primarul in functie Mihai Ivaszuk la nivelul autoritatilor de la Bucuresti, astfel ca exista premise ca Ocna Sugatag sa se regaseasca, in viitorul apropiat, pe lista statiunilor balneoclimaterice de interes national din Romania. 

Print Email
Centru Turistic Ocna Sugatag

Centrul de Informare si Promovare Turistica din Ocna Sugatag este tot mai cautat de catre turisti

Pe masura ce se apropie sezonul estival, Centrul Local de Informare si Promovare Turistica (CLIPT) Ocna Sugatag este tot mai cautat. Agentul de turism Gabriela Pop de la CLIPT Ocna Sugatag a declarat ca tot mai multi turisti trec pragul centrului de informare turistica, interesandu-se de locuri de cazare si atractii turistice din zona. Gabriela Pop a subliniat ca CLIPT Ocna Sugatag a facut schimb de materiale de promovare turistica si cu centrul similar din Sighetu Marmatiei si spera ca aceasta politica de cointeresare sa se aplice si la nivelul altor obiective similare din judet pentru ca Maramuresul sa poate fi promovat asa cum trebuie din punct de vedere turistic. Centrul Local de Informare si Promovare Turistica din Ocna Sugatag a fost dechis la sfarsitul anului trecut si a fost rodul implementarii unui proiect finantat prin FEADR si selectat in cadrul Programului National pentru Dezvoltare Rurala- 3.1.3 -Incurajarea activitatilor turistice. Investitia in Centrul de Informare Turistica s-a ridicat la aproape 120.000 de Euro si a fost realizata in idea de a deserve si  localitatile Budesti, Desesti si Giulesti. Un simplu telefon dat la acest Centru de Informare Turistica inlesneste rezervarile la pensiunile si hotelurile din Ocna Sugatag si din localitatile invecinate, CLIPT Ocna Sugatag putand fi apelat la numarul de telefon 0768665654.

Print Email
Targ Berlinmartie

Atracţiile turistice ale Maramureşului, prezentate la Berlin

În aceste zile, se desfăşoară la Berlin cea de-a 50-a ediţie a Târgului Internaţional  de Turism ITB Berlin, eveniment la care participă 180 de ţări. Judeţul Maramureş îşi promovează oferta turistică, alături de alţi 55 de expozanţi din ţară, participând la Bursa Internaţională de Turism în cadrul standului Autorităţii Naţionale pentru Turism. La această ediţie, România a fost selectată să facă parte din grupul ţărilor partenere pentru promovarea unor obiective turistice comune. Astfel, a fost aleasă Dunărea ca element comun România-Germania.

Vizitatorii care s-au oprit la standul Maramureşului au primit materiale promoţionale cu principalele atracţii turistice ale judeţului. Pliante, broşuri, DVD-uri şi multe alte materiale promoţionale au prezentat potenţialilor turişti monumentele UNESCO ale judeţului, tradiţiile şi cultura populară, traseele turistice şi ariile protejate, hărţi ale judeţului şi calendare ale evenimentelor importante, devenite deja branduri. Alături de judeţele vecine participante la târg, Maramureşul a pus umărul la organizarea unei autentice seri româneşti în cadrul standului ANT.

Anul trecut, peste 180.000 de vizitatori au trecut pragul târgului. 

Print Email
Targu Lapus Poarta

Proiect integrat de branding si promovare turistica a orasului Targu Lapus

La nivelul orasului Targu Lapus se doreste implementarea unui proiect integrat de branding si de promovare turistica. Planul primarului Mitru Lese se axeaza pe harti turistice, panouri de informare si promovare turistica amplasate in zonele cu traficul rutier si pietonal cel mai intens, promovarea portalului de turism realizat in cadrul proiectului privind Centrul de Informare Turistica din Targu Lapus. In aceeasi idee a dezvoltarii turistice a orasului Targu Lapus si a Tarii Lapusului se are in vedere elaborarea unei strategii de promovare a turismului ecumenic in colaborare cu cele sapte manastiri din Tara Lapusului . In al treilea rand. administratia orasului Targu Lapus, in frunte cu primarul Mitru Lese vrea sa deruleze un program de instruire in turism si de consiliere a micilor investitori pentru obtinerea de licente de turism si certificate de clasificare pentru agroturism. Ar mai fi de retinut ideea infiintarii unei scoli de vara prin care sa se promoveze, pe plan national si international, traditiile si mestesugurile specifice Tarii Lapusului .

Print Email
Breb

Perspective favorabile.Turismul rural din Breb incepe sa se dezvolte

Turismul rural din zona Breb este pe cale sa cunoasca o dezvoltare importanta in viitorul apropiat. Aceasta perspectiva favorabila comunei Ocna Sugatag se deschide in conditiile in care tot mai multi localnici vor sa isi deschida pensiuni. Momentan exista aproximativ 10 solicitari in acest sens, la Primaria Ocna Sugatag. Potrivit primarului Mihai Ivaszuk, in discutie se afla Studii de Fezabilitate si proiecte corespunzatoare. Insa, trendul este unul pozitiv si localnicii incep sa constientizeze ca agroturismul este o componenta importanta a turismului si pot valorifica, la maxim, potentialul natural si uman al satului Breb. (Sursa foto:https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12212938, autor foto: Țetcu Mircea Rareș )

Print Email
Targ Turism Final

Mii de persoane au vizitat standul Maramureşului la Târgul de Turism

Acolo unde e Maramureşul, e tradiţie, e ospitalitate, muzică de calitate şi bucate alese. Acesta sunt doar câteva din elementele cu care Maramureşul a atras vizitatorii, a impresionat şi a bucurat pe toţi cei care au trecut pragul standului său de la Târgul de Turism al României de la Romexpo, desfăşurat în perioada 23-28 februarie 2016.

O mare contribuţie la promovarea Maramureşului l-au avut şi în acest an reprezentanţii Autorităţii Naţionale de Turism (ANT), prin preşedinta sa Anca Pavel-Nedea, dar şi ANTREC Maramureş. Standul Maramureşului a fost vizitat de personalităţi importante ale vieţii publice din România, de oameni care pot fi oricând promotori importanţi ai valorilor Maramureşului, dar şi de ambasadori ai altor ţări acreditaţi în România.   Naistul Nicolae Voiculeţ – ambasador al turismului românesc – a susţinut un recital în faţa standului Maramureşului, fiind acompaniat de taragotistul Dumitru Dobrican, în timp ce artiştii Ansamblului Folcloric Naţional Transilvania au dansat împreună cu vizitatorii. Prezent la târg, meşterul popular Vasile Şuşca a făcut spectaculoase demonstraţii de confecţionare de măşti populare. Printre vizitatorii care au apreciat prezenţa Maramureşului la târg s-au numărat: Ilie Năstase, Maria Grapini, Cătălin Botezatu, Ovidiu Lipan Ţăndărică, miniştri secretar de stat din cadrul Ministerului Economiei, şefi ai reprezentanţelor internaţionale ai ANT. În fiecare an, la această manifestare participă peste 20.000 de vizitatori. Câteva mii dintre aceştia au trecut şi pragul standului Maramureşului.

La buna reuşită a prezenţei Maramureşului la târg au contribuit reprezentantul ANT pe Maramureş, Suceava şi Satu Mare – Mariana Daniela Lupşe, preşedintele ANTREC Maramureş – dr. Livia Sima, dar şi o serie de colaboratori, cărora li se cuvin alese mulţumiri.

Print Email
Ocna Sugatag Indicator

Ocna Sugatag este pe cale sa devina statiune balneoclimaterica de interes national

Alesii locali ai comunei Ocna Sugatag au adoptat, astazi, un proiect de hotarare de Consiliu Local privind aprobarea acordarii statului de statiune balneoclimaterica pentru Ocna Sugatag. Decizia consilierilor locali ai comunei Ocna Sugatag are la baza tratativele intreprinse de primarul in functie Mihai Ivaszuk la nivelul autoritatilor de la Bucuresti pe aceasta linie, sens in care exista premise ca Ocna Sugatag sa fie cuprins in lista statiunilor balneoclimaterice din Romania. Ocna Sugatag pare sa intruneasca, la aceasta data, conditiile cerute pentru atribuirea statutului de statiune balneoclimaterica. In principiu, trei sunt cerintele de baza: sa existe statie meteo, centru de permanenta si o baza de tratament. Ocna Sugatag indeplineste toate aceste trei cerinte, astfel ca administartiei locale nu ii ramane decat sa culega informatiile necesare si sa trimita documentatia completa, spre avizare, organismelor abilitate din Capitala.In acest sens, consilierii locali au aprobat si contractarea studiilor de specialitate necesare pentru autorizarea ca statiune balneoclimaterica de catre Institutul National de Cercetare si Dezvoltare in Turism (INCDT) si Institutul National de Recuperare, Mdicina Fizica si Balneoclinatologie (INRMFB), singurele organisme atestate la nivel national pentru astfel de studii. Dupa avizarea corespunzatoare trebuie sa se adopte o Hotarare de Guvern pentru ca Ocna Sugatag sa devina statiune balneoclimaterica de interes national.

Ocna Sugatag are deja statutul de statiune turistica de interes local si beneficiaza de un potential balneoclimetric deosebit, astfel ca organismele abilitate pot foarte usor sa acorde statutul de statiune balneoclimaterica. Avand un asemenea statut, Ocna Sugatag ar putea accesa fonduri europene de pana la 5 milioane de euro gratie oportunitatilor oferite de una dintre axele prioritare ale Programului Operational Regional. Concret, Ocna Sugatag ar putea atarge o finantare de 5 milioane de euro pentru lucrari de reabilitare a infrastructurii rutiere si a iluminatului public, pentru amenajarea de spatii verzi, trotuare si piste pentr biciclisti s.a.m.d. O asemenea finantare europeana consistenta ar contribui la dezvoltarea economiei sociale si la cresterea potentialului turistic al Ocnei Sugatag. Cu alte cuvinte, noi perspective favorabile se deschid pentru Ocna Sugatag.

Print Email
Centru Turistic Targu Lapus

Punctaj aproape maxim obtinut de Centrul de Informare Turistica din Targu Lapus

“Centrului National de Informare si Promovare Turistica” din orasul Targu Lapus continua sa faca obiectul aprecierilor din partea autoritatilor centrale. Consideratiile vin dupa ce reprezentantii ministerului de resort au apreciat, inca de la finalizarae lucrarilor,modul in care s-a implementat poiectul cu acelasi nume la nivelul orasului Targu Lapus, primarul Mitru Lese primind felicitarile de rigoare. Obiectivul de informare turistica este situat la intrarea in orasul Targu Lapus dinspre Dej, in vecinatatea Pietei Agroalimentare, locatia aleasa pentru “Centrul National de Informare si Promovare Turistica” din Targu Lapus fiind una mai mult decat potrivita si accesibila. In plus, obiectivul este dotat cu solutii alternative de producere a energiei necesare functionarii centrului si anume opt module fotovoltaice montate pe acoperisul cladirii.

centru turistic targu lapus1Zilele trecute, o echipa de monitorizare a efectuat o vizita in orasul tragu Lapus pentru a vedea modul in care functioneaza acest cetru de informare si promovare turistica. Potriit primarului Mitru Lese, echipa de monitorizare a acordat 97 din 100 de puncte posibile, depunctarea avand un motiv obiectiv. Este vorba despre faptul ca la centru exista un singur angajat in conditiile in care ar personalul trebuie sa fie compus din doi oameni. Primarul orasului Tragu Lapus le-a expicat celor din echipa de monitorizare ca situatia se datoreaza faptului ca nu s-a prezentat decat o singura persoana competenta la concursurile pe post organizate in acest sens. Mai exact, primarul vrea ca si cea de-a doua persoana incadrala la “Centrul National de Informare si Promovare Turistica” din Targu Lapus sa fie o persoana competenta si calificata.

Print Email
Turism2

Maramureșul – gazdă bună la Târgul de Turism al României

În perioada 25-28 februarie, Centrul Expozițional Romexpo – București găzduiește Târgul de Turism al României, manifestare dedicată prezentării celor mai importante și atractive destinații turistice din țară și străinătate. Maramureșul este reprezentat de o delegație formată din angajați ai Serviciului de Turism și Promovare a Județului din cadrul Consiliului Județean Maramureș, din artiști ai Ansamblului Folcloric Național „Transilvania”, dar și din reprezentanți ai operatorilor în domeniul turismului. Amenajat sub forma unui interior de casă tradițională, standul Maramureșului a fost primul vizitat  de delegațiile oficiale prezente la deschiderea festivă a manifestării, care a avut loc azi în jurul prânzului. Conform tradiției, oaspeții au fost întâmpinați cu pâine și sare și au fost invitați să guste din pălinca maramureșeană. N-au lipsit nici muzica și dansul, elemente care constituie unul dintre cele mai importante puncte de atracție pentru turiștii care doresc să viziteze Maramureșul. Dacă prima zi a fost destinată delegațiilor oficiale, participanții susțin că, începând de mâine, se așteaptă la un mare aflux de vizitatori. Cei care vor trece pragul casei maramureșene amenajate la Romexpo vor putea afla, din materialele puse la dispoziție de participanți, care sunt locurile de vizitat în Maramureș și care sunt motivele pentru care merită să viziteze județul nostru.

Print Email

Page 9 of 15

  • Start
  • Prev
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Next
  • End
Fara contrabanda
Aradi-Vendeghaz
Popasul
Popasul II
eonmyline
BANNER VITAL1
rentsilvania
baner- vital
rentsilvania

Copyright © 2016 - 2024 ZIUA24.RO. Toate drepturile rezervate

Contact information: ziua24@gmail.com.

Informaţiile publicate pe site-ul ZIUA24.RO pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.