Maine, 27 aprilie 2017, intre orele 10:00 si 14:00 se va intrerupe furnizarea apei pe strazile Paunului si Garoafei din municipiul Baia Mare pentru a se putea executa lucrari de cuplare la reteaua noua. Tot mainei, in intervalul orar 09:00 - 17:00 se va sista furnizarea apei in Cartierul 1 Mai, cartierul Alexandru Ivasiuc, str.Alexandru Ivasiuc si str. Vasile Alecsandri pentru a se putea executa lucrari de cuplare de bransamente. Pentru informații suplimentare sau alte sesizări, utilizatorii pot suna la Dispeceratul SC VITAL SA tel: 0262 212550; 0262 215150, *1, *2.
Tinerii interesaţi de o carieră în administraţia publică centrală se pot înscrie, începând de astăzi, la Programul Oficial de Internship al Guvernului României. Programul este destinat tinerilor români cu vârsta maximă de 25 de ani, studenţi sau recent absolvenţi ai unei universităţi din România ori din afara ţării. Formularul de înscriere este disponibil la adresa http://internship.gov.ro/profil şi va putea fi accesat până la data de 9 mai 2017, ora 23:59.
Ediţia aniversară a Programului Oficial de Internship al Guvernului României, ediţia a V-a, se va desfăşura în intervalul 17 iulie – 18 septembrie şi pune la dispoziţia tinerilor interesaţi 100 de poziţii de intern în peste 75 de domenii de studii. Participanţii la Program vor beneficia de o bursă în cuantum de 1.000 RON/lună pentru amortizarea costurilor de subzistență în cele două luni ale stagiului, în condiţiile în care vor lua parte la activităţile comune sau specifice instituţiei-gazdă cel puţin 6 ore/zi.
Anul acesta, la cea de-a cincea ediţie a Programului de Internship s-au alăturat Guvernului României alte 51 de instituţii-gazdă.
De asemenea, datorită succesului înregistrat în edițiile anterioare, Guvernul va oferi expertiză în organizarea programelor de internship, inclusiv în administraţia publică locală. Astfel mai mulţi tineri se vor putea implica în activitățile administrației publice, inclusiv la nivel local, extinzându-şi oportunităţile de carieră.
Ca parte a angajamentelor cuprinse în Programul de guvernare 2017-2020, în cadrul punctului 6, respectiv a punctului 15 ale capitolului Politici în domeniul educaţiei din Programul de Guvernare 2017-2020, „dezvoltarea stagiilor de practică de specialitate/internship” ca măsură pentru crearea de cetăţeni activi pe piaţa muncii, şi „valorificarea potenţialului absolvenţilor de învăţământ superior şi cercetătorilor din diaspora”, Guvernul României va sprijini prin Ministerul Muncii, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Ministerul Tineretului şi Sportului procesul de reglementare a organizării şi desfăşurării programelor de internship în România.
Calendarul de organizare şi desfăşurare a ediţiei 2017 a Programului de Internship este structurat astfel:
· 24 aprilie – 9 mai: depunerea candidaturilor online
· 9 mai – 28 mai: evaluarea candidaturilor online
· 29 mai – 18 iunie – interviuri online
· 26 iunie: anunţarea rezultatelor
· 17 iunie: deschiderea Programului de Internship;
· 18 septembrie: închiderea Programului de Internship.
Programul Oficial de Internship al Guvernului României a debutat în anul 2013 cu 25 de interni care au parcurs acest Program la nivelul structurilor din Palatul Victoria. În anii următori, Programul a fost extins succesiv la nivelul ministerelor și instituțiilor subordonate, astfel încât, aflat în pragul celei de-a cincea ediţii, în rândul absolvenţilor Programului InternshipGovRo se numără 684 de tineri.
În intervalul aprilie – decembrie 2017 la nivel naţional se desfăşoară o campanie de informare şi control la angajatorii care îşi desfăşoară activitate în domeniul construcţiilor.
Tema acestei acţiuni, care se desfăşoară sub numele de, “campanie naţională privind verificarea modului în care angajatorii previn căderile de la înălţime în şantierele temporare şi mobile” are ca obiective:
creşterea gradului de conştientizare al angajatorilor şi al lucrătorilor din domeniul construcţiilor în ceea ce priveşte necesitatea respectării prevederilor legale referitoare la securitatea şi sănătatea în muncă, pentru promovarea stării de bine la locul de muncă, cu consecinţe benefice în plan social şi profesional;
încurajarea unei abordări participative prin implicarea angajaţilor şi angajatorilor în diminuarea consecinţelor sociale şi economice negative care derivă din nerespectarea prevederilor legale,aplicabile în domeniul construcţiilor;
promovarea bunelor practici în acest domeniu de activitate economică.
Numărul de accidente de muncă înregistrat precum şi gravitatea acestora, a fost factorul determinant pentru a continua şi intensifica acţiunile de verificare şi monitorizare a modului în care se respectă prevederile legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, precum şi asupra modului în care angajatorii realizează, în şantierele temporare şi mobile, măsurile de securitate şi sănătate dispuse de inspectorii de muncă.
Cele mai frecvente deficienţe de natură organizatorică şi tehnică întâlnite în urma controalelor efectuate în acest domeniu sunt următoarele:
- nerealizarea de către angajatori a evaluării riscurilor pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor;
- neîntocmirea instrucţiunilor proprii de securitate şi sănătate în muncă;
- neefectuarea instruirii şi a controalelor medicale corespunzătoare a lucrătorilor;
- lipsa amenajărilor şi dotărilor locului de muncă pentru prevenirea căderilor în gol şi a altor pericole;
- neutilizarea echipamentelor de muncă corespunzătoare, prevăzute cu sisteme de protecţie colectivă, cum sunt balustradele solide, suficient de înalte dotate cu mână curentă şi protecţie intermediară, platforme sau plase de prindere, suficient de solide pentru a împiedica/opri căderile de la înălţime şi care să nu fie întrerupte decât în punctele de acces ale unei schele sau ale unei scări;
- folosirea schelelor şi scărilor incomplete, instabile si neasigurate împotriva deplasărilor involuntare;
- neasigurarea măsurilor de protecţie a lucrătorilor împotriva prăbuşirii malurilor;
- utilizarea instalaţiilor de ridicat nesupuse controalelor periodice;
- executarea lucrărilor de demolare fără a avea proceduri corespunzătoare şi fără asigurarea supravegherii acestora de către persoane competente.
Cu deosebit respect,
INSPECTOR ŞEF
Dragoş NĂCUŢĂ
Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Maramures celebrează în perioada 24-30 aprilie 2017, Săptămâna Europeană a Vaccinării.
Săptămâna Europeană a Vaccinării (SEV) este o iniţiativă regională condusă şi coordonată de Biroul Regional pentru Europa al OMS şi implementată de Statele Membre ale Regiunii europene.
Scopul SEV 2017 este de a creşte gradul de conştientizare al populaţiei în privinţa importanţei vaccinării şi de a creşte acoperirea vaccinală; accentul este pus pe activităţile destinate populaţiilor vulnerabile.
Tema globală a campaniei din anul 2017 este ”Vaccinurile sunt benefice”. Prin mesajul ”Vaccinarea protejează sănătatea în fiecare etapă a vieţii”, Campania SEVS 2017 îşi propune sensibilizarea populaţiei în privinţa importanţei imunizării pe tot parcursul vieţii şi asupra necesităţii imperative de creare şi susţinere a unei imunităţi de grup în toate comunităţile.
O acoperire vaccinală crescută în toate grupurile de populaţie este esenţială şi va oferi şi o imunitate a comunităţii pentru indivizii susceptibili.
Punerea în aplicare pe scară largă a programelor de vaccinare în ultimii 30 de ani, a condus la o reducere importantă a cazurilor de boală şi a deceselor prin boli care pot fi prevenite prin vaccinare.
Regiunea Europeană a OMS a fost certificată “ fără poliomielită” în anul 2002, iar cazurile de rujeolă din regiune au fost reduse cu mai mult de 90% între anii 1993 şi 2007. Cu toate acestea, aproape 650.000 din cei 10,7 milioane de sugari născuţi în fiecare an în Europa, nu primesc seria completă de trei doze a de vaccin împotriva difteriei, tetanosului şi tusei convulsive, până la vârsta de un an.
Factorii de decizie politică trebuie să înţeleagă importanţa vaccinării pe tot parcursul vieţii şi necesitatea de a asigura vaccinuri pentru persoanele de toate vârstele. Sprijinul politic puternic pentru vaccinare trebuie menţinut, altfel Europa riscă reapariţia bolilor foarte contagioase care duc la îmbolnăviri, dizabilităţi şi decese, care vor pune o povară considerabilă asupra sistemelor de sănătate.
Epidemiile recente subliniază responsabilitatea regională care este, de fapt, a noastră, a tuturor, de a menţine sub control bolile care pot fi prevenite prin vaccinare.
În prezent, România se confruntă cu o epidemie de rujeolă. În perioada 2016-2017, au fost confirmate 3446 de cazuri de rujeolă. S-au înregistrat cazuri de rujeolă în 37 judeţe, cele mai multe cazuri în judeţele: Caraş-Severin (728), Timiş (711), Arad (640), Mureş (321), Dolj (175), Bistriţa Năsăud (129), Cluj (90). 3317 din cazurile confirmate au fost persoane nevaccinate, 89 au fost persoane vaccinate cu o doză de vaccin RRO, 33 au fost persoane vaccinate cu două doze de vaccin RRO, iar 7 cazuri cu status vaccinal necunoscut. S-au înregistrat 17 decese (5 în judeţul Arad, 4 în judeţul Timiş, 3 în judeţul Dolj, 3 în judeţul Caraş-Severin, 1 în judeţul Satu Mare şi 1 deces în Bucureşti).
Ca măsură de limitare a extinderii epidemiei de rujeolă, la nivel naţional a fost organizată o campanie suplimentară de vaccinare cu RRO a copiilor nevaccinaţi şi incomplet vaccinaţi. Campania de vaccinare continuă. Este necesară o acoperire vaccinală de 95% pentru prima şi a doua doză de vaccin RRO, pentru atingerea nivelului de imunitate a populaţiei necesar pentru a întrerupe transmiterea endemică.
În perioada 24-30 aprilie, în ţara noastră, sub sloganul „Prevenire. Protecţie. Vaccinare.”, se vor derula activităţi de informare şi implicare a publicului ţintă, şi de abordare a provocărilor legate de vaccinare, precum şi organizarea de puncte şi sesiuni de vaccinare accesibile comunităţilor cu risc.
În România, Campania pentru celebrarea SEV este coordonată de Ministerul Sănătăţii prin Institutul Naţional de Sănătate Publică şi implementată local de Direcţiile de Sănătate Publică judeţene şi cea a municipiului Bucureşti.
Prevenire. Protecţie. Vaccinare.
DIRECTOR EXECUTIV
DR. POP RARES
În cadrul ședinței extraordinare de Consiliu Județean Maramureș desfășurată vineri, 21 aprilie 2017, plenul a aprobat repartizarea pe destinații a sumei de 1.500 mii lei din bugetul propriu al județului Maramureș pentru domeniul ”cultură”. Aceste sume se repartizează pe două direcții, respectiv finanțarea nerambursabilă din bugetul județean a programelor, proiectelor și acțiunilor culturale conform Ghidului solicitantului, dar și alocarea sumelor pentru acțiunile culturale prioritare ale Consiliului județean Maramureș, pe baza propunerilor făcute de Comisia de învățământ, cultură, culte și patrimoniul cultural.
Astfel, suma de 770 mii lei a fost direcționată pentru acțiunile culturale prioritare, iar 730 mii lei vor fi direcționați pentru alte trei axe, din care una este dedicată ”Centenarului Marii Uniri”. Celelalte două axe sunt pentru susținerea financiară a altor acțiuni culturale și care vor fi finanțate în baza cererilor depuse pe Ghidului de finanțare pentru domeniul cultură.
În anul 2017, în Programul cultural prioritar a fost cuprinsă acțiunea orașului Dragomirești, din luna aprilie, ”Câte flori pe Iza-n sus”, care a primit o finanțare de 50.000 de lei. Pentru ”Tânjaua de pe Mara – satul Hoteni”, eveniment organizat de comuna Ocna Șugatag, în luna mai, aleșii județeni au aprobat alocarea sumei de 25.000 de lei. ”Zilele Orașului Seni”, care se desfășoară în luna iunie, vor fi finanțate cu 50.000 de lei, în timp ce ”Zilele culturale ale orașului Șomcuta Mare”, din luna iulie, au o finanțare de 30.000 de lei. Suma de 20.000 de lei a fost repartizată comunei Groși, pentru ”Danțul la șură”, eveniment care va avea loc în iunie și comunei Băița de sub Codru pentru ”Festivalul Sânzienelor”, iar 25.000 de lei se alocă comunei Dumbrăvița, pentru evenimentul din luna iulie, ”Festivalul Danțului și Fisculaș”.
Șase evenimente culturale sunt finanțate în luna august, respectiv Festivalul ”Pentru mândra din Botiza”, cu o alocare financiară de 30.000 de lei, Festivalul ”Roza Rozalina” din comuna Rozavlea (30.000 de lei), Festivalul interjudețean ”Hora la Prislop”, organizat de orașul Borșa, cu o finanțare de 50.000 de lei, ”Întâlnirea cu fiii satului și Codicele de la Ieud” - 30.000 de lei, ”Drumul lung spre Cimitirul Vesel”, organizat de Asociația Interculturală de Tradiții, unde au fost aprobați 50.000 de lei și Festivalul Internațional Huțuli, în organizarea Fundației Huțulilor, suma finanțată fiind de 20.000 de lei.
Programul cultural prioritar al Consiliului Județean Maramureș prevede trei evenimente și în luna septembrie 2017. Este vorba despre Festivalul Interjudețean al Cântecului, Dansului și Portului Popular Codrenesc, cunoscut sub denumirea ”Târgul Cepelor” din Asuaju de Sus, alocarea financiară fiind de 50.000 de lei, ”Festivalul Castanelor”, care va avea loc în Baia Mare și unde Consiliul Județean a aprobat suma de 100.000 de lei, dar și ”Toamna Someșană”, organizată de orașul Ulmeni, cu suma de 50.000 de lei. Comuna Strâmtura primește 20.000 de lei pentru organizarea evenimentului din luna octombrie, ”Omagierea academicianului Mihai Pop”, în timp ce Uniunea Artiștilor Plastici va beneficia de 50.000 de lei pentru ”Inaugurarea Coloniei Pictorilor”, acțiune stabilită în luna noiembrie. Tot în noiembrie are loc și Festivalul Internațional de Poezie și Serile de Poezie de la Desești, în organizarea Centrului Cultural Sighet, unde s-au alocat 20.000 de lei. Evenimentele se încheie în luna decembrie, la Sighetu Marmației, acolo unde s-a aprobat o finanțare de 50.000 de lei pentru ”Festivalul de datini și obiceiuri de iarnă Marmația”, ediția XLVIII.
Pentru organizarea ”Zilelor Maramureșului” în perioada 18 – 23 mai 2017, ediția a III-a, suma alocată este de 150.000 de lei și va fi utilizată din rezerva bugetară constituită la dispoziția Consiliului Județean Maramureș.
Montarea contoarelor este realizată prin înștiințarea prealabilă a consumatorilor. Proprietarii de instalații individuale vor fi anunțați de ziua și intervalul orar, în care se va desfășura acțiunea în imobilul respectiv inclusiv pe site-ul www.vitalmm.ro și în mass media locală. Demontarea contoarelor vechi și montarea contoarelor noi se evidențiază printr-un proces verbal încheiat la data acțiunii, care va conține datele despre contor respectiv seria și indexul contorului vechi demontat și contorului nou montat. Pentru ca acţiunea de înlocuire a contoarelor să se defăşoare în condiții optime, solicităm clienților care nu pot fi prezenți acasă la data programată pentru a permite accesul echipelor noastre, să se reprogrameze pentru înlocuirea contorului la telefon: 0262- 215 150,*1*2 interior 129 – Serviciul Apometre, disponibil între orele 08.00 – 15.00.
Noile contoare cu citire la distanță sunt echipate cu module radio care permit transmiterea indexului contorului la distantă, astfel că nu mai este necesar accesul la contor. Facturarea se realizează pe baza citirii lunare a contorului, eliminându-se facturarea pe baza consumului estimat și regularizarea la trei luni.
Utilizatorii serviciilor oferite de S.C. VITAL S.A., care au cont pe site-ul societatiiwww.vitalmm.ro pot să verifice în cadrul secțiunii ”PLATA ONLINE” facturile și datele de consum.
Avem încredere că utilizatorii nostri apreciază eforturile pe care societatea VITAL S.A le face pentru îmbunătățirea calității serviciilor pe care le prestează.
MODIFICARI IN CIRCULATIA TRENURILOR
Incepand cu data de 27.04.2017 pana in data de 30.04.2017 va circula trenul IR 1942 Baia Mare-Bucuresti N.-Mangalia cu plecare din Baia Mare la ora 18.20 sosire in Bucuresti N.ora 06.13 plecare ora 06.40 sosire in Mangalia la ora 11.08
Incepand cu data de 28.04.2017 pana in data de 01.05.2017 va circula trenul IR 1941 Mangalia –Bucuresti N.-Baia Mare cu plecare din Mangalia ora 15.47 sosire in BucurestiN.ora 20.10 plecare ora 20.55 sosire in Baia Mare ora 09.30
Sef statie
Farcasanu Eugen
Societatea VITAL S.A. Agenția Sighetu Marmației își anunță clienții că în data de 25 aprilie 2017 între orele 9.00 – 13.00 va întrerupe furnizarea apei potabile pe strada Căprioarei pentru remedierea unei avarii produsă la rețeaua de distribuție a apei.
Din acest motiv se va reduce presiunea apei în întreg orașul deoarece rețeaua stradală de pe strada Căprioarei este și magistrala de distribuție a apei.
Societatea noastră solicită întelegere din partea utilizatorilor pentru disconfortul creat.
Pentru informatii suplimentare sau alte sesizări, utilizatorii pot suna la dispeceratul societății, la numerele de telefon 0262.215.150, 215.151 si 215.152.
Guvernul a stabilit în data de 11 iunie 2017 organizarea scrutinului local parțial pentru alegerea primarului în 49 de localități în care această funcție a rămas vacantă ca urmare a demisiilor unor titulari, situațiilor de incompatibilitate, invalidării mandatelor, decesului sau aplicării unei pedepse privative de libertate.
Alegerile parțiale vor fi organizate în cinci municipii – Moinești, județul Bacău, Craiova, județul Dolj, Târgu Jiu, județul Gorj, Lupeni, județul Hunedoara, Roman, județul Neamț, nouă orașe – Râșnov, Lehliu Gară, Amara, Fierbinți-Târg, Țăndărei, Ulmeni, Baia Sprie, Bușteni, Băicoi și în 35 de comune.
Precizăm că în cazul unor alegeri locale parțiale, data desfășurării acestora se stabilește cu cel puțin 35 de zile înaintea votării, potrivit art. 10 alin. 2 din Legea nr. 115 din 2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale.
De asemenea, odată cu data alegerilor, Guvernul a stabilit, prin hotărâre, calendarul acțiunilor din cuprinsul perioadei electorale, cheltuielile necesare pregătirii şi desfășurării în bune condiții a alegerilor locale şi măsurile tehnice necesare bunei organizări şi desfășurări a alegerilor locale (în conformitate cu art. 126 alin. 1 din Legea nr 115/2015).
SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR DE EVIDENŢĂ
A PERSOANELOR BAIA MARE
BIROUL DE EVIDENŢĂ INFORMATIZATĂ A PERSOANEI
PROGRAM SPECIAL DE RELAŢII CU PUBLICUL
ÎN INTERVALUL 28.04.2017-01.05.2017
Vineri (28.04.2017): eliberare documente: 08:30 – 13:00
Luni (01.05.2017): ZI LIBERĂ
Şef Serviciu,
Daniela Bolba