În contextul alegerilor parlamentare din 11 decembrie 2016, unde vor fi desemnați reprezentanții în Parlament ai celor care locuiesc într-unul din cele 41 de județe ale României, în București sau în străinătate, GovITHub lansează platforma online Hartă Prezență Vot - Alegeri Parlamentare 2016, disponibilă la adresa http://radar.ithub.gov.ro/și accesibilă în condiții optime în vizualizare tip desktop.
Destinat monitorizarii in timp real a prezentei la vot in cadrul alegerilor parlamentare din 11 decembrie 2016, site-ul ofera date in timp real privind prezenta la vot atât din secţiile de vot de pe teritoriul României, cât şi cele din afara ţării.
Realizată în colaborare cu Biroul Electoral Central, platforma de vizualizare în timp real a datelor asociate alegerilor parlamentare din data de 11 decembrie ofera acces liber 24/7 la informaţii actualizate o data la fiecare 5 minute pe perioada alegerilor, privind:
Imediat după alegerile parlamentare, platforma va oferi informații despre prezența totala la vot din ziua alegerilor și poate contribui ulterior, la verificarea informațiilor de pe teren și transparentizarea procesului electoral.
Ulterior, aplicația va integra și alte seturi de date care pot fi obținute din surse oficiale de la alte instituții ale statului. Întrucât acest proiect depinde în principal de datele care pot fi agregate și prezentate vizual, GovITHub se concentreaza foarte mult pe colaborarea cu instituții ale statului care au date oficiale si actualizate de interes public.
Hartă Prezență Vot - Alegeri Parlamentare 2016 este accesibilă la adresa http://radar.ithub.gov.ro/ iar mai multe detalii despre contribuția GovITHub în acest proiect sunt descrise pe site-ul IThub.gov.ro
___
Despre GovITHub
Programul guvernamental GovITHub reunește specialiști din domeniul IT cu scopul comun de a îmbunătăți infrastructura informatică a instituțiilor publice. Echipa GovITHub este reprezentată de 20 de bursieri care lucrează în regim full time la Guvern, o echipă de 279 de voluntari care lucrează de la distanță și o comunitate de peste 1,000 de membri care sprijină în mod activ activitatea GovITHub.
Operațional din 3 Octombrie 2016, programul GovIThub își continuă misiunea de ajuta instituțiile publice din România să își îmbunătățească serviciile în slujba cetățenilor, prin sisteme digitale și informatice eficiente, construite pe principiile Open Source, Mobile Ready, Cloud Enabled, Security & Privacy.
Mai multe detalii despre program și proiectele aflate în derulate sunt disponibile la adresa IThub.gov.ro
Este vremea colindelor in Baia Mare, iar voluntarii maltezi pastreaza cu sfintenie traditia colindelor in scop caritabil. Azi, de la ora 19.00, in sala de spectacole de la Liceul de Arte din Baia Mare, are loc editia a XI-a a concertului caritabil "Un zambet intr-o viata amara", care doreste sa adune fonduri pentru a oferi copiilor si familiilor nevoiase din judet daruri in prag de sarbatori. Pe scena urca unele dintre cele mai frumoase voci din Maramures, care sprijina neconditionat cauza voluntarilor maltezi.
Tineretul Maltez din România, sucursala Baia Mare, prin voluntarii aflaţi sub îndrumarea conducãtorului de tineret - Ghiţã Breban, în parteneriat cu Serviciul de Ajutor Maltez din România (SAMR) sucursala Baia Mare, deruleazã a XI-a ediţie a Concertului caritabil de Crãciun – „Un zâmbet într-o viaţã amarã”, care va avea loc azi, 9 decembrie 2016, începând cu orele 19.00, în sala de spectacole Rotary a Liceului de Artă din Baia Mare (Strada Petofi Sandor nr.2-4). Intrarea este liberã pentru toţi aceia care vor lua parte la eveniment, cu sufletul deschis și în speranța că, împreună vom aduce o razã de speranţã în sufletele semenilor aflaţi la nevoie.
Scopul evenimentului este acela de a sublinia că nu toți semenii noștri au aceleași șanse din punct de vedere economic și social, încercând să oferim sprijin relevant beneficiarilor acestui proiect, respectiv a familiilor defavorizate socio-economic, ce se află în evidenţa noastrã. Acest concert de colinde este organizat în fiecare an în perioada sărbătorilor de iarnă de către Tineretul Maltez din România, sucursala Baia Mare, care rămâne un partener al societății civile și un garant al carității, oferind suport pentru cei nevoiași, în spiritul deja consacrat de “Păstrarea credinței și ajutorarea nevoiașilor”! Pornind de la ideea cã atunci „când primeşti ceva ţi se umple mâna, iar când oferi ceva ţi se umple sufletul”, la intrarea în sala de spectacol vor fi amplasate urne prin care se urmãreşte strângerea de fonduri ce vor fi direcţionate pentru realizarea de pachete specifice acestei perioade a anului. Se doreşte ca pentru familiile aflate în baza noastrã de date, Sfânta Sãrbãtoare a Crãciunului sã nu treacã la fel ca o altã zi din calendar. Din programul spectacolului fac parte invitaţii dornici sã dea o mânã de ajutor: Ramona Darha; Virginia Irimuș;· Dan Vascul; Mihaela Iacob;· Adriana Botiș; Denisa Botiș;· Sonia Rațiu; Bianca Botișan;· Cica Breban; Ghiță Breban;· Georgiana Pop;· Corala „Armonia” Baia Mare.·
Recomandările jandarmilor montani pentru turişti
Schiatul este un sport ce vă poate expune la pericole majore precum degerături, arsuri solare, leziuni la nivelul genunchilor sau chiar leziuni cerebrale.
Datorita faptului că pârtiile de schi sunt amenajate la altitudini înalte, condiţiile meteorologice variază de la oră la oră şi de la o pârtie la alta, prin urmare trebuie să vă documentaţi minuţios despre condiţiile meteo şi traseele pe care intenţionaţi să vă aventuraţi.
Pentru ca vacanţa la schi să fie una cât mai relaxantă şi lipsită de incidente, evenimente neplăcute, jandarmii montani maramureşeni recomandă şi aduc în atenţie respectarea următoarelor reguli :
* Prima regulă se referă la respectul faţă de ceilalţi schiori şi snowboarderi de pe pârtie. Astfel, este esenţial ca toţi să ne comportăm în aşa fel încât să nu ne punem în pericol nici pe noi, dar nici pe ceilalţi, lucru valabil şi pentru echipamentul sportiv.
* Tot în funcţie de nivelul de pregătire trebuie aleasă şi ruta (traseul) pe pârtie, astfel încât să nu incomodăm sau să punem în pericol pe cei din faţa noastră. Dacă alegem trasee de schi fond, este bine să ne poziţionăm cât mai în dreapta şi să lăsăm loc celor mai rapizi.
* Viteza este al aspect de care trebuie să ţinem cont când suntem pe pârtie. Trebuie să adaptăm viteza în primul rând în funcţie de nivelul de pregătire, începător sau avansat, dar şi în funcţie de cum se prezintă pârtia, de gradul de dificultate a acesteia şi de cât de aglomerată este.
* In ceea ce priveşte intrarea, pornirea sau oprirea pe pârtie, trebuie să fim atenţi la fiecare manevră pe care o facem. Astfel, trebuie să ne asigurăm înainte a porni în cursă, pentru a nu-i lua prin surprindere pe ceilalţi, ceea ce ar putea provoca un accident. În ceea ce priveşte pârtiile care au porţiuni destinate pentru snowboard, unde se pot executa diferite manevre, trebuie să fim atenţi la săriturile şi întoarcerile rapide, care trebuie făcute numai atunci când suntem siguri că nu lovim pe nimeni.
* Oprirea pe pârtie este interzisă în zonele înguste sau acolo unde vizibilitatea este redusă. Daca am căzut, fie ca suntem pe schiuri sau pe placă, trebuie să ne deplasăm cât mai repede din acel loc, iar dacă vrem doar să ne odihnim sau să aşteptăm pe cineva, în niciun caz nu trebuie să ne oprim în mijlocul pârtiei, pentru a nu-i incomoda pe ceilalţi. Urcarea sau coborârea pe jos (fără schiuri) se face exclusiv pe marginea pârtiei.
* Aşa cum trebuie respectate semnele şi indicatoarele pe şosea, la fel trebuie să ţinem cont de ele şi pe pârtia de schi. Este valabil atât pentru cei care practică sporturile de iarnă, cât şi pentru personalul administrativ de deservire.
* O regulă extrem de importantă se referă la ajutorul acordat în cazul unui accident. Oricine are datoria de a acorda ajutor celor care au nevoie. Schiurile trebuie aşezate în poziţie verticală, încrucişate, semnalizând astfel şi celorlalţi schiori că zona respectivă trebuie ocolită. Persoanele grav rănite nu trebuie mişcate din poziţia în care sunt şi jandarmii montani trebuie anunţaţi cât mai repede posibil prin orice mijloace.
* La fel de importantă este identificarea, mai ales în cazul unui accident. Orice schior, snowboarder sau martor, fie că este responsabil sau nu, pentru vreun incident pe pârtie, trebuie să se identifice cu datele personale (numele complet şi adresa) în faţa organelor abilitate.
Nu trebuie uitate nici regulile care privesc echipamentul (casca fiind un accesoriu obligatoriu), dar şi curăţenia care trebuie păstrată ca în alte locuri publice. Mai mult decât atât, bunele maniere nu trebuie să lipsească nici de pe pârtie (daca din greşeală aţi lovit un alt schior, să vă cereţi scuze şi să îl ajutaţi să se ridice în caz că a căzut), dar nici atunci când staţi la rând la sistemul de urcare, unde trebuie să vă păstraţi calmul şi să fiţi atent să nu deranjaţi celelalte persoane.
De asemenea, turiştii trebuie să manifeste răbdare, să respecte indicaţiile jandarmilor maramureşeni montani şi să evite implicarea în conflicte de orice natură;
În cazul în care sunteţi victima unui accident pe pârtia de schi sau martorii săvârşirii unor fapte de natură antisocială sau fapte de natură să tulbure liniştea publică, sunteţi rugaţi să solicitaţi sprijin prin sistemul unic de urgenţă '112' , de asemenea, vă puteţi adresa direct echipajelor de jandarmi montani din zonă.
SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR BAIA MARE, BIROUL DE EVIDENŢĂ INFORMATIZATĂ A PERSOANEI ANUNŢĂ PROGRAMUL SPECIAL DE RELAŢII CU PUBLICUL ÎN INTERVALUL 10-11 decembrie 2016:
Şef Serviciu, Daniela Bolba
SC URBIS SA Baia Mare cu sediul în str. 8 Martie nr. 3 Baia Mare, incadreaza prin concurs, pe perioada nedeterminata:
Depunerea documentelor necesare inscrierii se va face pana la data de 16.12.2016 ora 12:00 la sediul societatii.
Concursul va avea loc în data de 19.12.2016 ora 9:00.
Informatii suplimentare pe pagina de web www.urbisbaiamare.ro sau la tel: 0262213825 Birou Resurse Umane.
Utilizatorii se pot proteja împotriva pagubelor pe care înghețul le poate provoca, evitând astfel cheltuielile cu reparațiile sau înlocuirea apometrelor, țevilor sau a branșamentelor de alimentare cu apă. Pe perioada de timp cu temperaturi scăzute, proprietarii de locuințe ar trebui să acorde importanță protejării apometrelor și țevilor de îngheț.
Protejaţi căminul de apometru!
Îngheţul apei din reţelele de distribuţie apare prima oară în căminul de apometru, după care se propagă către branşament şi reţeaua interioară. Protecţia instalaţiilor din căminul de apometru este la fel de importantă, întrucât aici sunt marea majoritate a armăturilor, apometre, robinete, coturi, adică locuri unde pot apărea diminuări ale secţiunii utile şi unde se formează gheaţă în situaţia în care nu există circulaţie a apei pe reţea.
Protejaţi apometrul!
- Conform Regulamentului serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, clienţii au obligaţia „să se preocupe de asigurarea integrităţii sistemelor de măsurare”. În cazul în care apometrul îngheaţă, costurile de remediere (contravaloarea aparatului de măsură, manopera aferentă înlocuirii, cheltuielile corespunzătoare deplasării şi staţionării mijlocului de transport utilizat) revin în exclusivitate clienţilor;
- Verificați temperatura în jurul contorului cu ajutorul unui termometru plasat în apropierea sa pentru a obține o citire corectă a contorului. Apa neaflată în mișcare va îngheța la 0 grade Celsius.
- Daca contorul este amplasat în exterior asigurați-vă în plus că acesta este protejat cu materiale izolatoare, care să reducă/împiedice înghețarea contorului.
Protejarea țevilor și a branșamentelor de alimentare cu apă:
- Izolați țevile. Dacă aveți o chiuvetă montată pe un perete exterior, izolați tevile;
- Ventilați spațiile de sub chiuvetă, pentru a permite aerului cald să pătrundă la țevi;
- Îndepărtați tuburile flexibile de la racordurile exterioare;
- Opriți alimentarea cu apă spre robineții din exterior și când este posibil, goliți țevile complet.
Consumaţi constant apă!
- Multe din problemele cauzate de îngheţ s-au înregistrat la capetele de reţea, acolo unde consumul este mai scăzut şi neuniform.
- Nu realizaţi construcţii în apropierea reţelelor de apă! Construcţia de cămine şi alte corpuri betonate în imediata apropiere a reţelelor de distribuţie a apei facilitează îngheţul.
Ȋn cazul în care, în urma măsurilor luate, sau în lipsa acestora vor apărea situaţii de îngheţ a conductelor este necesar sã cunoaşteţi următoarele:
- nu acţionaţi asupra apometrelor instalate la limita de proprietate, în cazul în care sunt înghetate apometrele, nu încercaţi sã le dezghetaţi singuri, anunţaţi SC VITAL SA;
- dacă problema a apărut la instalaţia proprie (reţeaua interioară) rugaţi vecinii să vă dea un vas cu apă caldă pe care o turnaţi încet peste conducta, în zona îngheţată;
- nu folosiţi focul deschis pentru dezgheţarea conductelor;
- pentru problemele majore apărute şi dacã nu reuşiţi sã dezghetaţi conductele interioare apelaţi la serviciile societății noastre.
În cazul în care recomandările tehnice au fost ignorate, iar contorul îngheață și se defectează, societatea VITAL va repara sau înlocui contorul, facturând acest serviciu. Conform art. 134(3) din Regulamentul de organizare și funcționare a serviciului public de alimentare cu apă potabilă și de canalizare, consolidat și armonizat pentru județul Maramureș,”Orice reparații și orice înlocuire de contor/aparat de măsură al cărui sigiliu a fost rupt și care a fost deschis sau demontat ori a cărei deteriorare se datorează unei cauze străine sau unei funcționări anormale în condiții de îngheț, incendiu, șocuri exterioare, furt, etc., sunt efectuate de Operatorul serviciului, pe cheltuiala exclusivă a utilizatorului dacă se constată vina acestuia.”
S.C. VITAL S.A. reamintește utilizatorilor de necesitatea verificării conductelor de apă şi a eventualilor robineţi montaţi pe instalaţie, pentru a vă asigura că nu există fisuri sau pierderi de apă care ar putea favoriza îngheţarea conductelor. Nu uitați pentru informații suplimentare sau alte sesizări, Dispeceratul S.C. VITAL S.A. vă stă la dispoziție la numerele de telefon: 0262 - 212 550; 0262 - 215 150,1,2. (Sursa foto: http://www.bzi.ro)
Starea vremii: În ultimele 24 de ore cerul a fost senin şi nu s-au înregistrat precipitaţii. Temperaturile din cursul dimineţii au fost cuprinse între -6oC şi -14oC.
Starea drumurilor: S-a intervenit cu un număr de 16 utilaje şi s-au folosit 110 tone de material antiderapant.Au fost efectuate şi operaţiuni de lărgire a carosabilului pe DJ 184 – Cavnic.
Carosabilul drumurilor asfaltate este curat în proporţie de 98%, pe unele zone împietruite zăpada bătătorită are o grosime de maxim 2 cm. Nu există întreruperi de trafic sau drumuri blocate. Circulaţia se desfăşoară normal, în condiţii de iarnă.
Evenimente deosebite: Nu s-au înregistrat evenimente deosebite.
CFR Călători informează că elevii și studenții cu drept de vot beneficiază, în perioada 8-12 decembrie 2016, de transport gratuit pe calea ferată din localitățile în care studiază către cele de domiciliu și retur, cu tren Regio și InterRegio, clasa a II-a, în baza prevederilor OUG 89/2016.vot1Biletul de călătorie se eliberează de la casele de bilete ale stațiilor de cale ferată și agențiilor de voiaj, în baza actului de identitate și a carnetului de elev/student vizat pentru anul şcolar/universitar în curs, sau a adeverinței care atestă calitatea de elev/student, fiind obligatorie procurarea în acelaşi timp a biletului atât pentru dus (spre localitatea de domiciliu) , cât și pentru întors (dinspre localitatea de domiciliu). Călătoria de întoarcere se va efectua în zilele de 11 sau 12 decembrie.
CFR Călători face precizarea că legitimaţiile de călătorie eliberate în condiţiile OUG 89/2016 nu dau dreptul la modificarea contractului de transport (amânare, anticipare, întreruperea călătoriei).
În data de 9 decembrie 2016, la Cavnic în judeţul Maramureş vor avea loc parade ale tradiţiilor locale, spectacole cu obiceiuri de Crăciun. Obiceiul brondosilor din Cavnic este unic in Maramures şi este păstrat cu sfinţenie de localnici, mai ales de tineri, care ies pe străzi mascaţi ,,în brondoşi”, cu feţele acoperite de măşti, unele chiar înfricoşătoare şi cu hamuri pe care sunt atârnate talăngi şi clopoţei, pentru a alunga spiritele rele din localitate.
Legendele locului, ne spun că în anul 1717, când au năvălit tătarii, care au ajuns şi în Cavnic, localnicii s-au costumat în ,,brondoşi”, pentru a-i speria, atât cu înfăţişarea lor fioroasă cât şi cu zgomotul scos de talăngi, reuşind astfel să salveze oraşul de la distrugere.
Aceste cete de colindători numite ,,brondoşi”, pot fi văzute pe toată perioada sărbătorilor de iarnă în oraşul Cavnic.
Organizator: Primăria oraşului Cavnic (Sursa foto: http://newsturism.ro)
Societatea VITAL S.A. continuă procesul de actualizare a contractelor de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă și de canalizare, conform graficelor stabilite, și în luna decembrie 2016. Prin urmare, S.C. VITAL invită toți utilizatorii serviciilor prestate de către S.C. VITAL S.A. care dețin branșamente individuale la bloc și case care au contracte încheiate anterior lunii aprilie 2013 să se prezinte în vederea actualizării acestora.
Contractele sunt actualizate la agențiile/ sediul societății VITAL, după cum urmează:
S.C. VITAL precizază că actualizarea contractelor este impusă de noile dispoziții legale în vigoare în domeniul serviciului de alimentare cu apă și de canalizare.
Actele necesare actualizării contractului:
- Act de proprietate (original și copie)
- Act de identitate (original și copie)
S.C. VITAL roagă utilizatorii serviciilor sale, pe cât posibil, să dea curs invitației noastre până la data de 16 ianuarie 2017. Pentru detalii suplimentare privind actele necesare în vederea actualizării contractului, puteți contacta Biroul Relații cu Publicul la numerele de telefon : 0262 – 213.574 , 0262 – 213.575.
BRANȘAMENTE INDIVIDUALE:
BULEVARDUL UNIRII BL.1,2,3,4,5,7,8
STRADA GHEORGHE BILAȘCU BL.3,4,6,10,16,18,19,20,21,22,23,24,25,26
STRADA VICTORIEI BL.3,17,35A,37,43A,47
STRADA PETRU RAREȘ BL17,17A,20,21,23
ABONAȚI CASNICI:
BULEVARDUL UNIRII
BULEVARDUL REPUBLICII
STRADA CIREȘELOR
STRADA PRUNULUI
STRADA CRISTIAN
STRADA MOȚILOR
STRADA ENERGIEI
STRADA TÂRNAVELOR
STRADA BĂII