Demersuri pentru dotarea Spitalului de Pneumoftiziologie “Dr. Nicolae Rusdea” Baia Mare cu un aparat de radiologie si un computer tomograf
Noua conducere a Spitalului de Pneumoftiziologie “Dr. Nicolae Rusdea” Baia Mare si-a propus sa modernizeze nu doar cladirea unitatii medicale, ci si echipamentele si aparatura medicala din dotare. Potrivit noului manager Gabriela Hofer, Spitalului de Pneumoftiziologie “Dr. Nicolae Rusdea” Baia Mare ar avea nevoie de un aparat de radiografie si de un computer tomograf. Conducerea spitalului a inaintat deja o solicitare in acest sens Ministerului Sanatatii, in conditiile in care noul ministru si-a manifestat intentia clara de a derula un program de dotare cu aparatura specifica a spitalelor din tara. Managerul Gabriela Hofer isi exprima speranta si, totodata, in crederea ca solicitarea spitalului de pneumoftiziologie din Baia Mare va fi luata in considerare si unitatea medicala baimareana va beneficia in curand de un nou aparat de radiografie, cel putin. Momentan, Spitalului de Pneumoftiziologie “Dr. Nicolae Rusdea” Baia Mare are un singur aparat de radiografie functional in dotare, avand in vedere ca ca ce-al de-al doilea (unul vechi) s-a defectat. In atare conditii, un al doilea aparat de radiografie este de importanta vitala pentru functionarea Spitalului de Pneumoftiziologie “Dr. Nicolae Rusdea” Baia Mare. Nu de alta, dar o posibila defectare a singurului aparat de radiografie functional ar da peste cap activitatea medicala si bolnavii ar avea de suferit. Vital ar fi si computerul tomograf pentru Spitalul de Pneumoftiziologie “Dr. Nicolae Rusdea” Baia Mare, insa inca un aparat de radiografie este de stricta necesitate pentru desavarsirea actului medical de calitate la unitatea spitaliceasca baimareana.
In demersul de a obtine un nou aparat de radiografie si un computer tomograf, noua conducere a Spitalului de Pneumoftiziologie “Dr. Nicolae Rusdea” Baia Mare se bucura si de sustinerea nemarginita a Directiei de Sanatate Publica Maramures. Daca cele doua aparaturi medicale ar intra in dotarea Spitalului de Pneumoftiziologie “Dr. Nicolae Rusdea” Baia Mare, atunci si contractul annual cu Casa de Asigurari de Sanatate s-ar inscrie pe alte coordonate avand in vedere ca unitatea spitaliceasca ar plusa la punctaj.
Fostul primar al Municipiului Baia Mare, Cristian Anghel va fi, incepand de maine, manager interimar al Spitalului ed Psihiatrie din Cavnic. Acest lucru se va produce in baza unei dispozitii, de azi, a primarului orasului Cavnic, Vladimir Petrut, privind numirea managerului interimar al Spitalului de Psihiatrie Cavnic. In termen de cinci zile calendaristice se va proceda la predarea-primirea, pe baza de inventar, a documentelor si patrimoniului institutiei. Cristian Anghel preia fotoliul de manager al unitatii sanitare din Cavnic de la Radu Valeriuc Cioc, al carui contract de management a incetat. Dispozitia primarului orasului Cavnic poate fi contestata in termen de 30 de zile de la comunicare.
La solicitarea dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, prezent în Baia Mare, prefectul județului, Sebastian Mihai Lupuț, a convocat pentru ziua de sâmbătă, 28 ianuarie, reprezentanții instituțiilor din sistemul de urgență, pentru o ședință de analiză a activității la nivel de Maramureș.
Prima temă abordată a fost gradul de implementare a sistemului digital de raportare la nivelul SMURD, al Serviciului de Ambulanță Județean și al UPU. Dr. Raed Arafat a îndemnat reprezentanții conducerilor acestor instituții să folosească sistemul digital la maximum, întrucât pe viitor se are în vedere renunțarea totală la completarea fișelor pacienților pe hârtie.
Dr. Raed Arafat a dorit să afle și stare parcurilor auto ale Ambulanței, SMURD și pompierilor, conchizând că, la nivel de țară, este nevoie de achiziția de ambulanțe.
Un alt subiect abordat a fost situația echipamentelor medicale achiziționate de UPU cu finanțare din partea Băncii Mondiale.
În ceea ce privește personalul, cei prezenți au afirmat că situația acestuia este bună atât la Ambulanță, cât și la UPU, însă există un deficit de medici la spitalele din Vișeu de Sus și Borșa. Tot în legătură cu aceste din urmă unități spitalicești s-a pus problema construcției și autorizării unei platforme pentru elicoptere, care să fie folosită atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte.
O solicitare privind realizarea unui dispecerat integrat, care să deservească deopotrivă Ambulanța, ISU, Poliția și Jandarmeria, a venit din partea conducerii SAJ.
Col. Ioan Mureșan, inspector-șef ISU Maramureș, a prezentat situația instituției pe care o conduce, arătând să se înregistrează lipsă de personal (ofițeri și subofițeri), că este nevoie de asigurări de viață pentru pompieri și asigurări pentru mașinile de intervenție etc. Dr. Arafat s-a interesat în mod special de activitatea de prevenire, de situația cluburilor și a școlilor din județ din punctul de vedere al autorizării privind prevenirea și stingerea incendiilor. De asemenea, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a sugerat ca în Baia Mare să se construiască mai mult puncte de plecare a mașinilor de intervenție, cu garaje și locuri de cazare, astfel ca timpul de intervenție în toate zonele din oraș să fie scurtat.
În final, s-a discutat despre situația Asociației Salvamont, reprezentantul acestuia arătând că salvamontiștii lucrează voluntar și nu mai fac față numărului mare de intervenții. S-a cerut înființarea Serviciului Public Salvamont, care să aibă angajați, plătiți fie la nivel județean, fie de la bugetul de stat.
Dr. Raed Arafat și-a notat toate problemele discutate, urmând să caute soluții pentru rezolvarea lor.
Prima ședință a Comisiei de Dialog Social din acest an a avut loc la Palatul Administrativ joi, 26 ianuarie, și a fost condusă de subprefectul Gavriș Ardelean. Cu această ocazie, subprefectul a prezentat raportul de evaluare a activității comisiei în anul 2016. În cursul anului trecut, Comisia de Dialog Social s-a întrunit de 8 ori, un număr care reflectă interes din partea partenerilor pentru problemele reale și punctuale. S-au identificat probleme și s-au propus soluții în diferite cazuri, cum ar fi disfuncționalități în aplicarea unor legi, chestiuni privind salarizarea diferitelor categorii de angajați, funcționarea consiliilor consultative sau de administrație ale serviciilor publice descentralizate, cererea de intrare în faliment a CNMPN Remin SA etc. În cursul anului trecut au avut loc 8 mitinguri și o grevă cu menținerea programului de lucru, cu solicitări punctuale și sectoriale ale organizațiilor sindicale, ulterior fiind solicitate întâlniri în cadru de reprezentare restrânsă în vederea informării Instituției Prefectului.
În continuare, membrii comisiei au prezentat principalele lor nemulțumiri la început de an, cele mai multe având ca obiect salarizarea diferitelor categorii de angajați. Florin Hossu, liderul Cartel Alfa Maramureș, s-a referit în principal la salarizarea asistenților personali. Conform OUG 2/2017, salariile acestora ar fi trebuit să crească, însă acest lucru nu s-a întâmplat în toate unitățile administrativ-teritoriale. Pe de altă parte, Florin Hossu a solicitat majorări salariale pentru toate categoriile de salariați din instituțiile bugetare, la această oră existând anumite „discriminări”. Totodată, liderul sindical a cerut facilitarea unei întâlniri cu parlamentarii maramureșeni, în vederea propunerii unor modificări legislative.
Subprefectul Gavriș Ardelean a amintit faptul că și reprezentanții asociațiilor de pensionari au solicitat o întâlnire cu parlamentarii și a promis că va face demersuri pentru ca ea să aibă loc. În ceea ce privește plata indemnizațiilor asistenților personali, conform datelor centralizate până la această oră de Instituția Prefectului aceasta se face conform legii în marea majoritate a UAT-urilor. Există, totuși, a amintit subprefectul, categorii de salariați în sistemul bugetar cărora nu le-au fost majorate salariile din anul 2009. Acestea sunt foarte mici, mult sub salariul minim actual, întrucât grila de salarizare nu a fost modificată. Gavriș Ardelean a precizat că majorările salariale prevăzute în OUG 2/2017 nu se aplică nici personalului contractual din cadrul Instituției Prefectului, ceea ce generează nemulțumiri.
Liviu Pop, președintele Federației Sindicatelor Pro-Administrație din România, Filiala Maramureș, s-a declarat nemulțumit de faptul că Guvernul a adoptat miercuri, 25 ianuarie, o Ordonanță de Urgență privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2017, prorogarea unor termene precum și unele măsuri fiscal-bugetare. În cuprinsul acestei OUG se menționează suspendarea, printre altele, a acordării tichetelor de masă și a voucherelor de vacanță. Liviu Pop a afirmat că e necesară precizarea unui termen de la care aceste tichete și vouchere urmează să fie acordate și, în acest sens, a cerut ca Instituția Prefectului să se adreseze Ministerului Muncii.
Ștefan Petricean, coordonator regional al Confederației Meridian, a solicitat ca Direcția Județeană de Statistică să prezinte un raport al indicatorilor economici și sociali la nivel de Maramureș, comparativ pentru ultimii doi ani, pentru a se putea verifica dacă există o evoluție. Petricean a afirmat că, în ceea ce privește organizația pe care o reprezintă, propunerile făcute în ședințele comisiei de anul trecut și-au găsit materializarea.
Mircea Ciocan, reprezentantul Sanitas Maramureș, a arătat că ar fi benefică pentru Baia Mare valorificarea unor situri industriale, cum ar fi turnul de la Combinat, în scopuri turistice, însă propunerea sa, care nu e nouă, nu a găsit ecou la administrația locală. În completarea celor spuse de Mircea Ciocan, Ștefan Petricean a afirmat că ar putea fi folosite și alte imobile din muncipiu, cum ar fi sediul Remin sau Hotelul Maramureș, însă pentru acest lucru ar fi nevoie de completarea și modificarea Legii insolvenței, astfel încât active care nu concură la relansarea activității de după insolvență a societății în cauză să fie date în plată administrațiilor locale în vederea stingerii datoriilor înregistrate către acestea.
Revenind la problema salarizării, s-a vorbit la ședință despre neaplicarea unei sentințe judecătorești care prevede sporuri pentru personalul din învățământ care lucrează în condiții vătămătoare și grele, dar și despre salariile din instituțiile deconcentrate, existând cazuri în care acestea nu au fost majorate de foarte mult timp.
În final, subprefectul Gavriș Ardelean a cerut sugestii în ceea ce privește tematicile care urmează să fie abordate la ședințele Comisiei de Dialog Social, precizând că acestea se pot depune în scris la Instituția Prefectului până în data de 20 a fiecărei luni. În funcție de aceste tematici va fi configurat programul de întâlniri din acest an. În final, subprefectul i-a asigurat pe cei prezenți că va purta discuții cu parlamentarii maramureșeni și va trimite adrese către ministere ori de câte ori va fi necesar, astfel încât activitatea desfășurată în cadrul comisiei să fie una fructuoasă.
Conform prevederilor Legii nr. 155/2010, politistii locali trebuie sa parcurga un curs de pefectionare intr-o scoala din subordinea Ministerului Afacerilor Interne. Patru membri ai structurii de Politie Locala din orasul Baia Sprie au absolvit cu brio in vara anului trecut un asemenea curs de perfectionare cu durata de trei luni- in baza unei planificari ce fusese facuta de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice. Potrivit spuselor lui Grigore Pelecaci, seful Politiei Locale Baia Sprie, MDRAP a facut o programare in serii de cate patru. Ceilalti politisti locali din structura Politiei Locale Baia Sprie au urmat, la randul lor, un curs de perfectionare similar in toamna anului trecut.
Grigore Pelecaci a declarat pentru ca respectivele cursuri de perfectionare, la care a participat si el, au fost extrem de benefice pentru lucratorii Politiei Locale. Cursurile au fost structurate pe mai multe module, printre care si cele vizand ordinea publica, circulatia rutiera si tragerea cu arma. In plus, politistii locali au urmat si un curs de comunicare sub aspectul gestionarii relatiei cu potentialii contravenienti. Potrivit completarilor facute de Grigore Pelecaci, politistii locali ce au urmat cursul de perfectionare s-au intors la posturile lor cu un bagaj mare de cunostinte, invataturi care urmeaza sa fie puse in practica in activitatea de zi cu zi a celor aflat in slujba comunitatii.
Gabriel Zetea: Consiliu Județean Maramureș va administra Casa Tineretului din Baia Mare
Consilierii județeni au fost convocați în ședință ordinară vineri, 27 ianuarie 2017, cu începere de la ora 11.00, pentru a li se supune votului un număr de 15 proiecte de hotărâre. Ședința a început cu o scurtă prezentare a Târgului de Turism de la Viena, unde o delegație a Consiliului Județean Maramureș a participat la mijlocul lunii ianuarie 2017, județul nostru fiind partener oficial al României la acest eveniment.
Ședința a fost condusă de președintele CJ Maramureș, Gabriel Zetea, secondat de cei doi vicepreședinți, Lucian Morar și Doru Dăncuș. Înainte de începerea votului pe proiectele supuse aprobării plenului, președintele Consiliului Județean a precizat că, după ani de procese în instanță, Curtea de Apel Cluj a dat câștig de cauză instituției județene împotriva Fundației pentru Tineret, iar administrarea Casei Tineretului din Baia Mare revine CJ Maramureș. ”Recursul a fost aprobat și decizia este definitivă.
Casa Tineretului rămâne în proprietatea Consiliului Județean.
Imediat ce decizia Curții de Apel va fi motivată, vom face toate demersurile pentru a intra în posesia ei. Este o victorie importantă pentru noi, o victorie pe care o datorăm atât fostului președinte de CJ, Zamfir Ciceu, care a început acest demers, cât și reprezentanților Direcției Juridice din cadrul Consiliului Județean Maramureș. Ne bucurăm că un obiectiv atât de important rămâne în custodia județului”, a declarat președintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Zetea.
Toate proiectele supuse votului plenului au fost aprobate de aleșii județeni
Toate cele 15 proiecte de hotărâre aflate pe borderoul ședinței ordinare au fost aprobate de consilierii județeni prezenți la sedința de vineri, 27 ianuarie 2017. Astfel, s-a stabilit acoperirea definitivă a deficitului bugetar al Secțiunii dezvoltare pe anul 2016, dar și utilizarea excedentului anual al bugetului județului, rezultat la încheierea exercițiului bugetar pe anul 2016. A fost aprobat Regulamentul de organizare și funcționare al Spitalului Județean de Urgență ”Dr. Constantin Opriș” Baia Mare, precum și proiectul de modificare a Statului de funcții al Muzeului județean de Istorie și Arheologie Maramureș. Au fost prezentate punctele de vedere cu privire la plângerile înregistrate de UAT comuna Moisei, UAT orașul Târgu Lăpuș și primarul comunei Fărcașa, precum și rapoartele privind accesul la informațiile de interes public conform Legii 544/2001 pentru anul 2016 și raportul privind activitatea de soluționare a petițiilor pentru anul 2016.
Prefectul județului Maramureș, Sebastian Mihai Lupuț, a convocat în ședință Colegiul Prefectural Maramureș pentru ziua de miercuri, 25 ianuarie. Prima astfel de ședință din anul 2017 a fost condusă de reprezentantul Guvernului în teritoriu și a avut o ordine de zi bogată. Au fost prezenți numeroși primari și alți reprezentanți ai unităților administrativ-teritoriale din județ.
Flavia Sălăgean, coordonatorul Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Maramureș a prezentat raportul de activitate pe anul 2016. Principala activitate a Centrului o constituie cea de prevenire, prin numeroase proiecte, campanii și activități desfășurate în școli, în familie și în comunitate. De asemenea, instituția oferă asistență consumatorilor de droguri, în cursul anului 2016 desfășurând 35 de evaluări medicale, psihologice și sociale, 58 de intervenții individuale pentru consumatorii de droguri și 126 de informări cu privire la servicii oferite pentru tot atâția solicitanți.
Corneliu Săvoiu, directorul executiv al Direcției Județene pentru Sport și Tineret, a prezentat raportul privind activitatea instituției în anul 2016. Acesta a atras atenția asupra faptului că scăderea continuă a bugetului instituției în ultimii cinci ani duce la organizarea a tot mai puține competiții și la scăderea numărului de medalii obținute de sportivi, în special de către cei din categoriile de tineret și seniori. Un accent deosebit a pus Corneliu Săvoiu pe felul nemulțumitor în care sunt administrate bazele sportive din Baia Mare, referindu-se în mod special la Sala Polivalentă “Lascăr Pană”. Prefectul Sebastian Mihai Lupuț le-a sugerat primarilor prezenți ca la structurarea bugetului să țină cont și de problemele sportului și ale tineretului pe care chiar ei le-au semnalat în comunitățile pe care le gospodăresc. Reprezentantul Guvernului în teritoriu a arătat că în comunitățile rurale s-au construit săli și terenuri de sport fără să se țină cont de numărul real al beneficiarilor, în timp ce în Baia Mare bazele sportive existente sunt lăsate în paragină, cu toate că mulți tineri își doresc să practice un sport.
În continuare, prefectul Sebastian Mihai Lupuț a vorbit despre Ghidul cadru de acțiune recomandat instituțiilor și organizațiilor pentru gestionarea incidentelor și situațiilor de urgență generate de animalele sălbatice la nivel județean. În cursul săptămânii trecute, reprezentantul Guvernului în teritoriu a purtat discuții cu reprezentanții instituțiilor și organizațiilor cu atribuții în gestionarea problemelor generate de animalele sălbatice, în scopul elaborării unei proceduri comune pentru astfel de situații. În continuare, Inspectoratul de Jandarmi Județean va centraliza informațiile din acest domeniu la nivelul fiecărei localități, în final urmând să fie convocată o întâlnire cu primarii.
Următorul punct pe ordinea de zi a fost prezentat de Gheorghe Lazăr, arhitect-șef al Consiliului Județean Maramureș, care a vorbit despre modificările legislative privind amenajarea teritoriului și urbanismul. Date fiind prevederile legale mult mai aspre, atât arhitectul-șef, cât și prefectul i-au îndemnat pe primari să își actualizeze și să își verifice Planurile Urbanistice Generale. Conform unor date valabile în luna decembrie 2016, în județul nostru sunt în curs de actualizare sau aproape de expirare 30 de Planuri Urbanistice Generale.
Prefectul Sebastian Mihai Lupuț a anunțat faptul că termenul pentru soluționarea dosarelor de fond funciar a fost prelungit cu un an. La nivelul județului există un număr mare de hotărâri judecătorești nepuse în executare, prin urmare prefectul le-a solicitat primarilor să procedeze de urgență la identificarea amplasamentelor terenurilor care fac obiectul sentințelor judecătorești rămase definitive și irevocabile și să înainteze documentația către Comisia Județeană, în vederea validării lor. La nivelul Comisiei Județene se va constitui un colectiv care va stabili, împreună cu reprezentanții primăriilor, cauzele tergiversării punerii în executare a acestor hotărâri judecătorești și care va identifica soluții pentru finalizarea cu celeritate a dosarelor.
De asemenea, prefectul le-a cerut primarilor ca la construcția bugetelor locale să prevadă sume pentru înlăturarea calamităților produse de fenomene meteorologice extreme: inundații, incendii, alunecări de teren.
Peter Hurley, președintele Asociației Interculturale de Tradiții, le-a prezentat primarilor prezenți, inclusiv prin cataloage color, activitatea sa din anul 2016 și le-a cerut ajutorul pentru organizarea unei noi ediții a Festivalului Drumul Lung la vară. De data aceasta, evenimentul se dorește a fi extins și în Țara Lăpușului, în același timp continuând să aibă loc în Țara Maramureșului. Prefectul Sebastian Mihai Lupuț le-a arătat celor prezenți că, spre deosebire de micile sărbători ale localităților care au loc în mod obișnuit în județ, festivalul lui Peter Hurley este mult mai cunoscut și mai consistent, astfel reușind cu adevărat să aducă turiști în Maramureș și să contribuie la promovarea județului.
Consiliul Orasenesc Baia Sprie a aprobat noile niveluri ale cheltuielilor de intretinere pentru un asistat si contributiei de intretinere datorata de asistati si/sau de apartinatorii legali ai persoanelor asistate de la Caminul pentru persoane varstnice Baia Sprie, valabile in anul 2017. Conform deciziei alesilor locali din Baia Sprie, cheltuielile de intretinere pentru un asistat al Caminului de pensionari din Baia Sprie s-au stabilit la suma de 1.863 de lei/luna pentru anul 2017. Din aceasta suma se scade contributia de intretinere datorata de asistat si/sau sustinatorii legali ai acestuia, contributie care este in cuantum de 60% din pensia asistatului. Diferentele de pana la 1.863 de lei vor fi suportate de catre consiliile locale de pe raza carora provin asistatii potrivit conventiilor incheiate intre furnizorul de servicii sociale si administratiile locale in cauza.
Trei blocuri din orasul Targu Lapus vor fi reabilitate termic integral (de la subsol, pana la mansarda) -din fonduri europene- in baza unui proiect depus la Agentia de dezvoltare Regionala ADR Nord- Vest. Este vorba despre blocurile “Semiluna” de pe strada Vasile Alecsandri, “SMA” de pe strada Doinei si “TL1A” de langa magazinul mare din centrul orasului. Fara doar si poate, cel mai mare obiectiv din cele trei il reprezinta blocul “Semiluna”. Potrivit viceprimarului Vasile Kraus, cele trei blocuri au fost cuprinse in prima etapa de reabilitare a blocurilor din orasul Targu Lapus in baza unor finantari prin Programul Operational Regional POR. Selectia celor trei blocuri nu a fost una subiectiva, procedura fiind “primul venit, primul servit” in sensul ca au avut prioritate cei ce s-au prezentat cu documentatiile complete la primarie. Viceprimarul Kraus a tinut sa sublinieze faptul ca vor urma, la rand, si alte blocuri de pe raza orasului Targu Lapus. Asta, in conditiile in care administratia orasului Targu Lapus isi propune sa reabiliteze termic cat mai multe blocuri de locuinte, alaturi de alte institutii precum scolile si o gradinita. In discutie se afla atat anveloparea cladirilor vizate, cat si reabilitarea termica la interior a imobilelor respective. Primarul Mitru Lese este convins ca, pe masura ce aceste anvelopari si reabilitari termice vor inainta, imaginea orasului Targu Lapus se va schimba radical in bine avand in vedere ca genereaza un impact vizual pozitiv in ceea ce priveste aspectul orasului. In plus, in discutie se afla confortul termic din interiorul locuintelor si, pana la urma, economii la plata facturilor de incalzire pe timpul iernii.
La Palatul Administrativ a avut loc prima ședință din acest an a Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice, la care au participat reprezentanți ai Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială, ai Direcției de Sănătate Publică Maramureș, ai Casei de Asigurări de Sănătate Maramureș, președintele Consiliului Județean al Persoanelor Vârstnice - Ștefan Lupșa și președintele Asociației Naționale a Cadrelor Militare în Rezervă și în Retragere din Ministerul Afacerilor Interne, Filiala „Pintea Viteazu” Maramureș – Ioan Ceterchi.
Ședința a fost condusă de Gavriș Ardelean, subprefectul județului Maramureș. Acesta a prezentat Raportul-sinteză centralizat al ședințelor Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice din anul 2016, care cuprinde principalele probleme discutate, precum și propuneri pentru soluționarea acestora. În cursul anului 2016 au avut loc 8 ședințe, convocate de prefectul județului la solicitarea reprezentantului Consiliului Județean al Persoanelor Vârstnice Maramureș.
Ștefan Lupșa a reluat câteva probleme ridicate și la ședințele din cursul anului trecut. Una dintre acestea e dorința pensionarilor maramureșeni de a avea o întâlnire, în cadru organizat, cu parlamentarii de Maramureș. În cursul anului trecut, deși Instituția Prefectului a făcut demersuri în acest sens, nu s-a reușit organizarea unei astfel de întâlniri. O altă solicitare a pensionarilor Maramureșeni se referă la distribuirea gratuită către aceștia a alimentelor din supermarketuri care mai au puțin până la expirare. Aceeași dorință au manifestat-o vârstnicii și în ceea ce privește medicamentele aflate în prag de expirare.
Ștefan Lupșa a arătat că în județ există inițiative de constituire a unor asociații de pensionari în mai multe localități și a cerut subprefectului Gavriș Ardelean să le comunice primarilor dorința reprezentanților pensionarilor de a le fi puse la dispoziție, în mod gratuit, săli în care să își desfășoare adunările publice.
A fost adusă în discuție și o nemulțumire a cadrelor militare în rezervă și retragere, care ar dori să beneficieze de bilete de tratament, chiar cu plata unei diferențe de preț. Totodată, pensionarii doresc ca, la final de an, cupoanele de transport pe care nu le-au folosit să le fie decontate.
Subprefectul Gavriș Ardelean le-a promis reprezentanților vârstnicilor sprijin în toate problemele invocate. În cursul aceleiași zile, acesta le-a transmis primarilor prezenți la ședința Colegiului Prefectural dorința asociațiilor de pensionari de a beneficia de un loc pentru întâlnirile publice. Gavriș Ardelean a mai arătat că va lua legătura cu parlamentarii maramureșeni pentru a stabili de comun acord luna în care aceștia ar fi dispuși să se întâlnească cu reprezentanții vârstnicilor. Totodată, subprefectul le-a solicitat reprezentanților pensionarilor ca în fiecare lună, până în data de 20, să facă propuneri de proiecte care ar putea fi materializate cu sprijinul și implicarea Instituției Prefectului. În ceea ce privește problema biletelor de tratament pentru cadrele militare în rezervă și retragere, Vasile Ghișe, directorul adjunct al Casei de Pensii, a arătat că numărul biletelor repartizate la nivel de județ este insuficient și le-a spus celor prezenți să nu își facă prea mari speranțe că dorința lor va fi împlinită.