Azi, 1 Noiembrie 2016, in intervalul orar 09:00- 12:00 se întrerupe furnizarea apei pe strazile Plaiului si Oasului, precum si pe Aleea Plaiului din municipiul Baia Mare pentru a se putea executa lucrari de cuplare de utilizatori la conducta noua de apa. De asemenea, pana la ora 14:00 se sisteaza furnizarea apei pe strada Branduselro nr. 67 din cauza unei avarii al o conducta de apa.Pentru informații suplimentare sau alte sesizări, utilizatorii pot suna la Dispeceratul SC VITAL SA tel: 0262 212550; 0262 215150, *1,*2.
Administratia orasului Targu Lapus a pregatit, asa cum se cuvine, cimitirele pentru iluminatia. Toate cimitirele au fost igienizate si s-au montat recipienti pentru colectarea deseurilor vegetale si a altor resturi. In orasul Targu Lapus, iluminatia va fi marcata de catre ortodocsi doar in ziua de sambata, pentru ca restul credinciosilor sa participle la sarbatoarea ilumnatiei azi, 1 noiembrie 2016.
Autoritățile de frontieră din Ungaria au informat că în perioada 31.10.2016, ora 23.00 (ora României) - 01.11.2016 ora 23.00 (ora României), pe teritoriul Ungariei va fi restricţionată circulaţia tuturor autovehiculelor cu o capacitate mai mare de 7,5 tone. Măsura este luată ca urmare a faptului că data de 1 Noiembrie este zi de sărbătoare naţională.
În această perioadă şoferii automarfarelor vor avea obligaţia să staţioneze în parcările special amenajate, până la încheierea restricţiei de circulaţie pe drumurile publice.
La reluarea traficului, ITPF Sighetu Marmaţiei va lua toate măsurile aflate în competență pentru ca traficul de călători şi autovehicule să se desfăşoare în condiţii normale, operativ, fluent şi civilizat.
Astăzi, 28 octombrie 2016, S.C. Vital S.A.întrerupe furnizarea apei pentru executarea de lucrari de cuplare la reateaua noua de apa pe strada Lunci din municipiul Baia Mare. Ca atare, pana la ora 14:00 nu vor avea apa la robinete baimarenii care locuiesc pe aceasta strada. Societatea VITAL S.A. solicită înțelegere din partea utilizatorilor pentru disconfortul creat. Pentru informații suplimentare sau alte sesizări, utilizatorii pot suna la Dispeceratul SC VITAL SA Baia Mare tel: 0262 212550; 0262 215150,*1,*2.
Timp de 14 zile, iubitorii de teatru vor putea viziona 28 de spectacole (18 spectacole selectate în concurs de către criticul de teatru Maria Zărnescu, 6 spectacole invitate în afara concursului, 4 spectacole ale Teatrului Tineretului) şi vor putea participa la două lansări de carte. Piatra Neamț va deveni cadrul propice al întâlnirilor culturale: cu teatrul, muzica, dansul, cartea.
Ca un omagiu adus împlinirii a 400 de ani de la trecerea în veşnicie a celui mai jucat dramaturg din toate timpurile, festivalul va debuta cu premiera Teatrului Tineretului, Cum vă place de William Shakespeare, în regia lui Vlad Cristache.
Astăzi, 31 octombrie 2016, S.C. Vital S.A.întrerupe furnizarea apei pentru executarea de lucrari de reparatii pe strada Nisiparilor, la imobilul nr. 67, din municipiul Baia Mare. Societatea VITAL S.A. solicită înțelegere din partea utilizatorilor pentru disconfortul creat. Pentru informații suplimentare sau alte sesizări, utilizatorii pot suna la Dispeceratul SC VITAL SA Baia Mare tel: 0262 212550; 0262 215150,*1,*2.
Guvernul a aprobat o serie de noi măsuri pentru debirocratizarea procedurii de înregistrare a naşterii. Astfel, se simplifică procedura înregistrării nașterii și se reduc costurile aferente, prin eliminarea prevederilor referitoare la parcurgerea unor proceduri în instanță, pentru înregistrarea tardivă a nașterii, și efectuarea unei expertize medico-legale, dacă există un certificat medical constatator al nașterii.
În acest sens, prin hotărârea aprobată în ședința de astăzi, se modifică și completează unele acte normative, astfel încât să poată fi aplicate unitar reglementările în domeniul stării civile și evidența persoanelor prevăzute în OUG nr. 33/2016, aprobată de Guvern în luna iunie a acestui an, pentru a pune în practică măsura “Niciun copil fără identitate“, cuprinsă în Pachetul național anti-sărăcie.
Simplificarea procedurilor pentru stabilirea identității vizează interesul copilului, în sensul asigurării accesului la serviciile medicale, de învățământ și protecție socială.
Ca element de noutate, înregistrarea naşterii se poate face în termen de 30 de zile de la data naşterii copilului, faţă de 15 zile cât se prevedea anterior adoptării OUG nr. 33/2016. Astfel, părinții și autoritățile statului vor avea posibilitatea ca, prin parcurgerea unor proceduri administrative, să clarifice toate aspectele care interesează la înregistrarea evenimentului de stare civilă, în principal, cele legate de identitatea mamei.
Prin modificările aduse de actul normativ, se stabilește că, în termen de 30 de zile, persoana care declară naşterea copilului nu mai trebuie să obţină o aprobare suplimentară în acest sens sau să prezinte documente care să justifice declararea naşterii peste termenul stabilit de lege. Până acum, dacă înregistrarea copilului se realiza după 15 zile de la naştere, era necesar să se prezinte o cerere scrisă, motivată, însoţită de documente care să justifice depăşirea termenului legal, iar înregistrarea naşterii se făcea numai cu aprobarea primarului.
De asemenea, în cazul în care mama nu deţine un act de identitate, din diferite motive (nu s-a eliberat, l-a pierdut sau a fost distrus), dar figurează în evidenţele de stare civilă, la solicitarea unităţii sanitare, poliţistul desemnat va face verificări specifice pentru identificarea mamei, iar documentul privind rezultatul verificărilor va sta la baza stabilirii identităţii mamei care a născut.
Dacă mama nu a fost înregistrată în evidenţele de stare civilă şi, implicit, nu a deţinut niciodată un certificat de naştere, se va întocmi un proces-verbal privind identitatea declarată de mamă, semnat de reprezentantul direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, de reprezentantul poliţiei şi de cel al unităţii sanitare.
Serviciile de stare civilă vor întocmi actul de naștere al copilului cu numele de familie și prenumele declarate de mamă urmând ca, după clarificarea stării civile a mamei, să se procedeze la efectuarea unor noi menţiuni privind înregistrarea acesteia pe documentele care-l privesc pe copil.
Hotărârea aprobată astăzi stabilește că înregistrarea naşterii se va putea realiza, ca situaţie de excepţie, şi după termenul de 30 de zile, însă doar prin parcurgerea unor proceduri administrative. Prin transferul competenţei, de la instanțele judecătorești către primar, în ceea ce privește înregistrarea tardivă a naşterii (peste termenul de 30 de zile), se reduce termenul de soluţionare a cererii de înregistrare a nașterii și se elimină taxele percepute. Se asigură astfel condiţiile pentru înregistrarea naşterii într-un termen cât mai scurt (de la cca 2 ani la maxim 90 de zile de la data depunerii cererii).
Un alt element de noutate introdus de actul normativ aprobat astăzi de Executiv vizează procedura de eliberare a unui nou act de identitate persoanelor internate într-o instituție sanitară. Potrivit noilor reglementări, cererea pentru eliberarea unui nou act de identitate se soluţionează de către serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor în a cărui rază administrativ-teritorială funcţionează instituţia sanitară. Preluarea cererii, a documentelor necesare și a imaginii persoanei care solicită eliberarea actului de identitate se realizează la sediul instituţiei sanitare.
Pentru persoanele fizice internate sau primite spre îngrijire ori găzduire în instituţii de ocrotire/centre de servicii sociale sau în centre educative, se eliberează actele de identitate în care se înscrie domiciliul sau reşedinţa la adresa instituţiei sau a centrului respectiv, în funcție de solicitarea persoanei în cauză ori a reprezentantului său legal. (Sursa: http://www.bebebucovina.ro)
Montarea contoarelor este realizată prin înștiințarea prealabilă a consumatorilor. Proprietarii de instalații individuale vor fi anunțați de ziua și intervalul orar, în care se va desfășura acțiunea în imobilul respectiv inclusiv pe site-ul www.vitalmm.ro și în mass media locală. Demontarea contoarelor vechi și montarea contoarelor noi se evidențiază printr-un proces verbal încheiat la data acțiunii, care va conține datele despre contor respectiv seria și indexul contorului vechi demontat și contorului nou montat. Pentru ca acţiunea de înlocuire a contoarelor să se defăşoare în condiții optime, solicităm clienților care nu pot fi prezenți acasă la data programată pentru a permite accesul echipelor noastre, să se reprogrameze pentru înlocuirea contorului la telefon: 0262- 215 150,*1*2 interior 129 – Serviciul Apometre, disponibil între orele 08.00 – 15.00.
Noile contoare cu citire la distanță sunt echipate cu module radio care permit transmiterea indexului contorului la distantă, astfel că nu mai este necesar accesul la contor. Facturarea se realizează pe baza citirii lunare a contorului, eliminându-se facturarea pe baza consumului estimat și regularizarea la trei luni. De asemenea, modulele radio permit înregistrarea și stocarea în baze de date a indexurilor din momente predefinite care permit depistarea consumurilor neobișnuite, ce pot semnala eventuale disfuncționalități ale rețelelor interioare, respectiv eventuale pierderi de apă.
Utilizatorii serviciilor oferite de S.C. VITAL S.A., care au cont pe site-ul societatiiwww.vitalmm.ro pot să verifice în cadrul secțiunii ”PLATA ONLINE” facturile și datele de consum. Cei care nu și-au creat încă cont de utilizator pot obține informațiile de la Serviciul Apometre accesând numerele de telefon 0262 215150*1*2, interior 129, disponibil între orele 08.00 – 15.00.
Avem încredere că utilizatorii nostri apreciază eforturile pe care societatea VITAL S.A le face pentru îmbunătățirea calității serviciilor pe care le prestează.
Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculari a Vehiculelor scoate la concurs, in vederea ocuparii prin incadrare directa, in conformitate cu prevederile Legii nr. 360/2002 privind Statutul politistului si ale Ordinului M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane in unitatile de politie ale Ministerului Afacerilor Interne ambele cu modificarile si completarile ulterioare, pentru Maramures, un post vacant. Este vorba despre un post de Agent principal in cadrul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor al judetului Maramures.