Astăzi, 13 octombrie 2016, S.C. Vital S.A.întrerupe furnizarea apei pentru efectuarea lucrarilor de cuplare la retea la blocul 3 din cartierul Unirii din municipiul Sighetu Marmatiei in intervalul orar 09:00- 15:00. Societatea VITAL S.A. solicită înțelegere din partea utilizatorilor pentru disconfortul creat pe străzile mai sus menționate, cât și pe cele învecinate cu acestea. Pentru informații suplimentare sau alte sesizări, utilizatorii pot suna la Dispeceratul SC VITAL SA Baia Mare tel: 0262 212550; 0262 215150,*1,*2.
Autorități locale din 25 de județe vor fi sprijinite să finanțeze lucrările de refacere a infrastructurii locale afectate ca urmare a calamităților naturale produse de inundațiile din acest an. Guvernul a alocat astăzi, printr-o Hotărâre, suma de 86,7 milioane lei, din Fondul de intervenție, pentru județele Alba, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brașov, Buzău, Caraș-Severin, Cluj, Covasna, Dâmbovița, Gorj, Harghita, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Sibiu, Suceava, Timiș, Tulcea, Vâlcea și Vrancea.
Fondurile sunt destinate refacerii infrastructurii hidrotehnice, terasamentelor și malurilor de apărare, structurii drumurilor județene, comunale, a podurilor, podețelor și digurilor din localitățile afectate de inundațiile și alunecările de teren produse în acest an.
Pagubele au fost estimate în baza evaluărilor detaliate făcute de către autoritățile administrației publice locale, Inspectoratele pentru Situații de Urgență și de către Instituțiile prefectului din județele afectate de inundații în cursul lunilor iunie, iulie și august și transmise, spre centralizare, Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.
Suma de 86,7 milioane lei a fost repartizată pe județe astfel:
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Maramureș s-a reunit în ședință miercuri, 12 octombrie, sub conducerea președintelui său, prefectul Sebastian Mihai Lupuț. Ordinea de zi a fost una bogată, printre principalele puncte numărându-se aprobarea Planului de măsuri al CJSU pentru sezonul rece 2016-2017 și a Planului de activități al CJSU pentru anul 2017.
CNADNR – SDN Baia Mare, SC Drumuri și Poduri Maramureș, Serviciul de Ambulanță Județean Maramureș și CN Transport Feroviar – CFR Infrastructură, și SGA Maramureș au prezentat măsurile pe care le vor lua în situația în care vremea nefavorabilă o va impune în sezonul de iarnă 2016-2017. Inspectoratul Județean de Poliție al Județului Maramureș va dispune, prin structurile din subordine, dimensionarea corespunzătoare a dispozitivului de poliție rutieră și ordine publică ce va acționa în scopul prevenirii evenimentelor rutiere în zonele care pot deveni periculoase din punctul de vedere al siguranței și fluenței traficului rutier. Inspectoratul pentru Situații de Urgență Maramureș va dispune monitorizarea evoluției efectelor fenomenelor hidrometeorologice, pregătirea tehnicii din dotare și a personalului în vederea intervenției operative în cazul unor situații de urgență.
Stocurile de material antiderapant existente în prezent pentru drumurile naționale sunt de ajuns pentru circa o lună, iar în ceea ce privește utilajele, există un contract încheiat cu un agent economic. În perioada 20 octombrie – 1 noiembrie, utilajele vor intra în bază. În ceea ce privește drumurile județene, acestea sunt administrate de Consiliul Județean Maramureș, care va începe de săptămâna viitoare aprovizionarea bazelor cu sare și nisip. Având în vedere adresa nr. 100289/04.10.2016 a M.A.I. privind măsurile operative caracteristice sezonului de iarnă, administratorii drumurilor naționale și județene au obligația până la 1 noiembrie să actualizeze stocurile de materiale antiderapante conform grilei de aprovizionare și să finalizeze intrarea în bază a tuturor utilajelor de deszăpezire. După data de 1 noiembrie, o comisie formată prin ordinul prefectului va verifica existența stocurilor de materiale antiderapante și bazele de utilaje pentru deszăpezire, atât pentru drumurile naționale, cât și pentru drumurile județene.
În continuare, prefectul Sebastian Mihai Lupuț a prezentat concluziile discuțiilor pe care le-a purtat săptămâna trecută, la Cluj și București, cu conducerea Administrației Bazinale de Apă Someș-Tisa și cu reprezentanți ai Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor. Există acordul pentru a se asigura în continuare finanțare pentru continuarea lucrărilor la acumularea Runcu, pentru construcția unei prize pentru captarea apei pentru Maramureșul istoric, în măsura în care vremea va permite acest lucru. La bazinul Runcu, lucrările au demarat în urmă cu 30 de ani și sunt realizate circa 70%.
Pe ordinea de zi s-a aflat și problema intervenției necesare la albia râului Săsar de pe raza orașului Baia Sprie, strada Ștefan cel Mare, unde se află în pericol unele anexe gospodărești. În cel mai scurt timp se vor aloca banii necesari intervenției de urgență.
O altă problemă luată în discuție a privit valorificarea unei părți din obiectivele care se găsesc în patrimoniul Remin. Este dificilă asigurarea pazei la cele aproximativ 370 de galerii de mină ale companiei, deoarece aceasta ar presupune costuri foarte mari, de care Remin nu dispune. S-au constatat decese în interiorul gurilor de mină, de aceea populația trebuie să știe că intrarea în astfel de galerii este periculoasă. În prezent, singura soluție pentru prevenirea unor accidente este de a atenționa populația că e nerecomandabilă apropierea de aceste galerii.
Instituția Prefectului – Județul Maramureș
Azi, 11 octombrie 2016, pana la ora 14:00 se întrerupe furnizarea apei pe strada Garoafei si pe bulevardul Republicii nr. 8 din municipiul Baia Mare din cauza unor lucrări de reparatii la o conducta sparta. Tot azi, pana la ora 12:00 este sistata alimentarea cu apa pe strada Forestierului nr. 2-88. strada Viilor si pe strada Raului din Baia Sprie, tot din cauza unei conducte sparte. De asemenea, Agentia Vital Sighetu Marmatiei sisteaza, azi, furnizarea apei potabile pe strazile str.Dragoș Vodă (tronson str.Progresului - str.Morii), Progresului, Muncitorilor, Morii si Tepliței pentru a se putea executa lucrari de cuplare la retea in intervalul orar 09:00-15:00. Tot azi, si tot in Sighetu Marmatiei, se sisteaza furnizarea apei intre orele 08:00 si 16:00 in cartierul Unirii, blocurile 5B si 5C, pentru a se putea face cuplari de bransamente. Pentru informații suplimentare sau alte sesizări, utilizatorii pot suna la Dispeceratul SC VITAL SA tel: 0262 212550; 0262 215150, *1,*2.
Abonamentele acordate elevilor de către operatorii de transport rutier pentru distanțe de până la 50 de kilometri vor fi decontate integral, aceasta fiind una dintre măsurile de reducere a abandonului școlar, în condițiile în care principala cauză o reprezintă costurile aferente participării la cursuri.
Decizia a fost luată astăzi de Guvern, printr-o Ordonanță de Urgență, având în vedere faptul că în anul școlar 2015-2016 peste 125.000 de elevi au făcut naveta zilnic folosind transportul rutier pentru a ajunge la cursuri.
Potrivit actului normativ, operatorii de transport rutier vor avea obligația să emită abonamente pentru transportul elevilor, abonamente ce vor fi decontate integral din bugetul de stat pentru distanțe de până la 50 de kilometri.
Trebuie menționat faptul că, începând cu anul 2013, mecanismul de decontare a navetei elevilor a fost plafonat și nu acoperă integral tariful decât pentru o mică parte din abonamentele emise de transportatori. În multe cazuri, diferența de preț nedecontată este mare și constituie motiv de abandon școlar, mai ales în zonele slab dezvoltate, unde costurile cu naveta sunt ridicate în raport cu veniturile familiilor. Distanța medie la nivel național pe care trebuie să o parcurgă un elev care face naveta este de 18 kilometri. Prețul mediu al unui abonament lunar pentru această distanță este de circa 150 lei. Din această sumă, elevului i se decontează în pezent 56 de lei, astfel că aproape 100 de lei trebuie acoperiți lunar din bugetul familiei.
În același timp, măsura adoptată astăzi de Guvern a fost luată având în vedere că România este a treia țară din Uniunea Europeană în ceea ce privește părăsirea timpurie a școlii (19,1% din populația de 18-24 de ani), rată care a crescut de la 17,3% în 2013. De asemenea, s-a avut în vedere și faptul că unul din cinci elevi din învățământul secundar superior face naveta pentru a ajunge la ore, peste jumătate din populația cu vârsta cuprinsă între 15-19 ani locuiește în mediul rural, liceele și școlile profesionale sunt situate în general în zona urbană.
Decontarea integrală a costurilor pentru naveta elevilor a fost, de altfel, una dintre solicitările adresate Guvernului de către asociațiile reprezentative ale elevilor, Organizația Salvați Copiii, federațiile sindicale reprezentative din educație.
Un alt capitol inclus în Ordonanța de Urgență are în vedere reglementarea tarifului maximal per kilometru aferent abonamentului elevilor. Mai exact, actul normativ stabilește că tariful maximal per kilometru aferent abonamentului de transport rutier pentru elevi se stabilește și se actualizează prin hotărâre a Guvernului. De asemenea, metodologia de calcul a tarifului maximal se aprobă tot prin Hotărâre a Guvernului.
Contractele de transport în curs, valabil încheiate, în baza cărora sunt practicate anumite tarife pentru serviciile publice de transport a elevilor, nu pot fi modificate până la ajungerea la termen decât prin acordul părților.
Reglementarea unui tarif maximal se face în condițiile în care tarifele practicate de operatorii de transport public variază foarte mult pentru aceeași distanță, prețurile maxime fiind de până la 13 ori mai mari decât prețurile minime. De exemplu, în prezent, pentru o distanță de 10 kilometri, valoarea minimă a tarifului de transport este de 29 de lei, cea maximă de 228 de lei, iar valoarea decontată elevului este de 40 de lei. Pentru un traseu de 30 de kilometri, valoarea minimă a tarifului este de 43 de lei, cea maximă de 360 de lei, iar suma decontată elevului este de 80 de lei.
In comuna Ocna Sugatag s-a dat in folosinta noua piata agroalimentara amenajata prin Programul National de Dezvoltare Rurala, program finantat de Uniunea Europeana si Guvernul Romaniei prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala. Proiectul s-a derulat prin Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) si s-a ridicat la valoarea de putin peste 60.000 de Euro, inclusiv contributia beneficiarului. Noua piata agroalimentara din comuna Ocna Sugatag este unul de referinta pentru zona respectiva si se compune din doua parti: un sector descoperit si altul acoperit. Mihai Ivaszuk, primarul comunei Ocna Sugatag a declarat pentru Ziua24.ro ca piata este functionala doar in zilele de joi, insa ideea este ca cel putin de doua ori pe saptamana sa deserveasca locuitorii comunei Ocna Sugatag pe viitor.
Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, luni, o informare meteorologică de vreme rea. Potrivit ANM, se vor semnala ploi însemnate cantitativ, intensificări ale vântului şi precipitaţii mixte la munte.
In intervalul 11 octombrie, ora 02:00 – 13 octombrie, ora 10:00, aria ploilor se va extinde treptat şi va cuprinde majoritatea regiunilor.
Ploile vor fi mai însemnate cantitativ la început în jumătatea sudică a teritoriului, iar începând din a doua parte a zilei de marţi, 11 octombrie, mai ales în est, sud-est şi la munte. Cantităţile de apă vor depăşi 25 l/mp şi local 40...50 l/mp, cu precădere în Moldova, nordul Munteniei şi al Dobrogei, precum şi în zonele montane.
Pe parcursul zilei de marţi, la munte precipitaţiile vor fi mixte, apoi vor predomina ninsorile, în special la altitudini mai mari şi mai ales în nordul Carpaţilor Orientali se va depune strat nou de zăpadă.
Vântul va avea intensificări temporare, cu viteze de până la 55...65 km/h, îndeosebi în est şi la munte, iar pe crestele montane înalte va depăşi 70...80 km/h, viscolind ninsoarea. (Sursa: www.realitatea.net)
Guvernul continuă procesul de debirocratizare a administrației publice în relația cu cetățeanul, astfel că a modificat două acte normative din domeniul sistemului asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă și din domeniul securității și sănătății în muncă.
Prin modificarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor de șomaj se reglementează posibilitatea ca agențiile pentru ocuparea forței de muncă, județene și a municipiului București, să obțină informațiile cu privire la veniturile persoanelor din cuprinsul adeverințelor de venit eliberate de organele fiscale teritoriale subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală, inclusiv în formă electronică, în baza unui protocol încheiat între Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă și ANAF.
În cazul în care persoana se prezintă cu adeverința de venit eliberată de către organele fiscale teritoriale subordonate ANAF, inclusiv prin intermediul spațiului privat virtual, agențiile pentru ocuparea forței de muncă sunt obligate să o accepte.
De asemenea, se instituie posibilitatea ca persoanele care doresc să se asigure în sistemul asigurărilor pentru șomaj, prin încheierea unui contract de asigurare pentru șomaj, să ateste calitatea de asigurat în sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, precum și în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, atât cu contractul de asigurare, cât și cu orice alt document justificativ al calității de asigurat în cadrul acestor sisteme de asigurări sociale, eliberat de instituțiile competente, în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat sau în format pe hârtie în original.
Alte modificări ale normelor vizează posibilitatea transmiterii prin fax, e-mail sau poștă a unor documente sau cereri necesare în vederea stabilirii și acordării drepturilor prevăzute de Legea nr. 76/2002.
Totodată, se instituie posibilitatea pentru persoanele fizice beneficiare ale măsurilor prevăzute de legea menționată de a prezenta originalul documentelor solicitate spre a fi certificate de conformitate cu originalul de funcționarul public la ghișeu.
În același timp, pentru acordarea măsurilor destinate tinerilor cu risc de marginalizare socială, reglementate de aceeași lege, se prevede posibilitatea preluării unora dintre documentele necesare direct de la autoritățile și instituțiile competente, la solicitarea expresă a tinerilor cu risc de marginalizare socială, fiind acceptate inclusiv documentele eliberate în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat.
Un alt aspect avut în vedere la modificarea acestor norme metodologice se referă la soluționarea unor probleme apărute în practică în aplicarea reglementărilor în domeniul asigurărilor pentru șomaj în cazul consilierilor locali, județeni sau ai municipiului București în ceea ce privește calculul stagiului de cotizare de minimum 12 luni în ultimele 24 de luni premergătoare datei înregistrării cererii pentru șomaj. Astfel, actul normativ prevede că, în situația consilierilor locali, județeni sau ai municipiului București, care realizează venituri reprezentând indemnizație de ședință, în condițiile în care pentru aceste persoane și asupra veniturilor respective există obligația de plată a contribuțiilor la bugetul asigurărilor pentru șomaj, perioada reprezentând luna în care se realizează astfel de venituri și în care se datorează contribuțiile la bugetul asigurărilor de șomaj constituie stagiu de cotizare în sistemul asigurărilor pentru șomaj.
În domeniul securității și sănătății în muncă, prin modificarea normelor de aprobare a prevederilor Legii nr.319/2006 se elimină durata de cel puțin 8 oreafectată instruirii în domeniul securității și sănătății în muncă și se stabilește durata minimă de 1 oră, în concordanță cu durata minimă a unui contract individual de muncă.
Durata instruirii se va stabili de către angajator, prin programul de instruire – testare elaborat la nivelul întreprinderii sau unității, ținând seama de specificul activității, de riscurile profesionale de la locul de muncă, precum și de măsurile și activitățile de prevenire și protecție.
La initiativa consilierului Vasile Bechis, alesii orasului Baia Sprie au aprobat un proiect de hotarare de Consiliu Local ce vizeaza acordarea unor facilitati pentru copiii si tinerii cu varsta sub 18 ani de pe raza orasului Baia Sprie si a localitatilor apartinatoare. In discutie se afla facilitate legate de accesul acestora la sala de sport din orasul Baia Sprie in vederea desfasurarii de activitati sportive. La propunerea consilierului Vasile Bechir s-a aprobat accesul gratuit al copiilor si tinerilor cu varsta sub 18 ani, in grupuri organizate, o data sau de doua ori pe saptamana, la sala de sport oraseneasca, in functie de programul de activitati al asociatiilor si cluburilor sportive din Baia Sprie. Ramane ca administratia locala si administratorul salii de sport sa stabileasca un regulament in baza caruia se vor acorda aceste facilitate copiilor si tinerilor cu varsta sub 18 ani care isi au domiciliul pe raza orasului Baia Sprie si a localitatilro apartinatoare.
Echipele din cadrul Serviciului Apometre - S.C. VITAL S.A. demarează și în săptămâna 10 - 14 octombrie 2016 binecunoscuta acțiune de înlocuire a contoarelor tradiționale cu contoare cu citire la distanță, prin transmisie radio. Vor fi montate astfel de aparate, la toate categoriile de utilizatori (case, agenți economici, instituții), din localitatea Recea. Așa cum am mai anunțat, montarea acestora se face în sistem etapizat pe cheltuiala exclusivă a operatorului.
Montarea contoarelor este realizată prin înștiințarea prealabilă a consumatorilor. Proprietarii de instalații individuale vor fi anunțați de ziua și intervalul orar, în care se va desfășura acțiunea în imobilul respectiv inclusiv pe site-ul www.vitalmm.ro și în mass media locală. Demontarea contoarelor vechi și montarea contoarelor noi se evidențiază printr-un proces verbal încheiat la data acțiunii, care va conține datele despre contor respectiv seria și indexul contorului vechi demontat și contorului nou montat. Pentru ca acţiunea de înlocuire a contoarelor să se defăşoare în condiții optime, solicităm clienților care nu pot fi prezenți acasă la data programată pentru a permite accesul echipelor noastre, să se reprogrameze pentru înlocuirea contorului la telefon: 0262- 215 150,*1*2 interior 129 – Serviciul Apometre, disponibil între orele 08.00 – 15.00.
Noile contoare cu citire la distanță sunt echipate cu module radio care permit transmiterea indexului contorului la distantă, astfel că nu mai este necesar accesul la contor. Facturarea se realizează pe baza citirii lunare a contorului, eliminându-se facturarea pe baza consumului estimat și regularizarea la trei luni. De asemenea, modulele radio permit înregistrarea și stocarea în baze de date a indexurilor din momente predefinite care permit depistarea consumurilor neobișnuite, ce pot semnala eventuale disfuncționalități ale rețelelor interioare, respectiv eventuale pierderi de apă.
Utilizatorii serviciilor oferite de S.C. VITAL S.A., care au cont pe site-ul societatii www.vitalmm.ro pot să verifice în cadrul secțiunii ”PLATA ONLINE” facturile și datele de consum. Cei care nu și-au creat încă cont de utilizator pot obține informațiile de la Serviciul Apometre accesând numerele de telefon 0262 215150*1*2, interior 129, disponibil între orele 08.00 – 15.00.
Avem încredere că utilizatorii nostri apreciază eforturile pe care societatea VITAL S.A le face pentru îmbunătățirea calității serviciilor pe care le prestează.